View Single Post
Sitat av Jorg Vis innlegg
På tide å snippe ballene ser jeg, og heller risikere å være barnløs resten av livet om reversering ikke funker.

Mange som ligger ord i munnen på meg. Jeg har lyst til å diskutere et hypotetisk problemstilling hvor man strengt tatt ikke kan ligge all skylden på mannen og om det burde være noen alternativer for de som ender opp som ufrivillige fedre.

Ser alle drar frem, ha sex på fylla uten kondom med et ONS som om det er noen her som diskuterer i mot ansvaret man da har som mann. Det er det ikke.
Hva da om man blir dopet ned av en kvinne og voldtatt, og hun velger å beholde barnet.
Skal denne mannen måtte betale barnebidrag resten av livet? Det må finnes en grense et eller annet sted hvor det ikke er greit å skyve dette over på mannen og si det er hans ansvar.
Vis hele sitatet...
Nå vekket du min interesse. Jeg lurer på hvor vanlig det er at kvinner voldtar menn for å bli gravide og oppdra barn alene, og om det finnes noen statistikk på dette. Det er en grotesk ting å gjøre naturligvis, men meg bekjent er dette så sjeldent at jeg tror ikke du trenger å være redd for at det skal skje med deg i det hele tatt. Graviditet og det å sette et barn til verden krever ganske mye av en kvinne, og iallfall om hun er alene. Det gir overhodet ikke mening at kvinne skal dope ned en mann og ha sex med han for å bli gravid - men, det gir jo ikke mening at noen voldtar noen overhodet. Men det skjer jo likevel. Så ja.....

Jeg har hørt om lesbiske kvinner som "lurer" menn med på trekant for å bli gravide, men slik jeg har skjønt det slipper mannen å betale barnebidrag i det tilfellet. Jeg har også hørt om kvinner som sårt ønsker barn med partner, men partner vil ikke, så de velger da å slutte på prevensjon i stillhet. Men ingenting av dette går under voldtekt. Har også hørt om kvinner som stjeler sæden til andre menn (plukker kondomet opp fra søpla). Det er en ganske syk ting å gjøre og selvsagt ikke innafor.

Og selvsagt, skulle det du skildrer, faktisk skje, så tror jeg anmeldelse og en rettsak kan sørge for at mannen slipper å betale barnebidrag. Om rettssystemet vårt tar det alvorlig da - de fleste voldtektssaker blir tross alt henlagt, kjønnet ditt spiller faktisk ingen rolle der.

Det er en stor forskjell på det å frivillig ha sex på fylla uten prevensjon, og det å oppleve at ens sæd blir stjålet og brukt til befruktning - samt voldtekt. I denne tråden er det snakk om en mann som var full og kåt, ikke hadde kondom tilgjengelig og tydeligvis hadde glemt at sex kan føre til barn. Det kan ikke sammenlignes med voldtekt og stjeling av sæd.
Sist endret av Medusa; 1. september 2022 kl. 17:02.