View Single Post
Trådstarter
14
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Neida, jeg har ikke svaret for alle, men jeg var selv desperat etter å få slutt på vektøkningen når det sto på som verst og var i flere samtaler med legen rundt hvordan kroppen reagerte på seroquel. Var også i kontakt med nettlege for å få input fra en annen i tilfelle legen min tok feil/manglet kompetanse, men denne legen bekreftet også det jeg tenkte. Jeg skjønte ikke hvordan vekta fortsatt steg (saktere enn før, det skal sies) når jeg spiste i vedlikehold, var 100% nøyaktig når jeg telte kalorier, holdt meg i aktivitet og gjorde alt etter boka. Vektøkning og vektnedgang er for mange ren matematikk og kalorier inn vs kalorier ut fungerer for de fleste (og har fungert for meg uten problemer når jeg ikke har gått på seroquel!). Men når man går på medisiner som forstyrrer metabolismen i kroppen og som faktisk endrer fettstoffskiftet så er det en hardere kamp enn vanlig. Når man går på slike medisiner har man også begrenset av ressurser fordi man gjerne har andre vansker å stri med og man må gjøre prioriteringer. På toppen av dette skal man leve et normalt liv og fungere i det daglige. Dermed blir det vanskelig å gå ned i vekt og holde vekta. Ikke meningen å være påståelig, men jeg husker bare hvor oppgitt jeg selv var og har kjent hva seroquel gjør med kroppen og hvor godt det var for kroppen å faktisk slutte på den. Gikk opp mange kilo, aner ikke hvor mye men er snakk om 15-20 kg.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk veldig godt å høre at andre også har vært gjennom kaloritelling og aktivt prøvd å gå ned i vekt og gjort det på "rette måten".. Fikk du noe annet som fungerte på søvn?