View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Kan si meg enig i at vi ikke skal tro alt på internett, men ble lært også at verden følger penger, og fornuft vs penger aldri går sammen feks strøm. Atomverk er mer miljøvennlig men det er mer penger i grønner fake PR som vindmølle eller alternativer som er mer skadelig.
Vis hele sitatet...
Ja verden er en kompleks plass og det er mange forskjellige aktører som vil presse frem sin mening, og selvfølgelig er penger en stor faktor, men dette burde jo ikke komme som noe sjokk?
Som Meitemark nevner så krever atomkraft særdeles lang tid på å bli operativ, ser vi på statistikken tar det minst 7 år å bygge en reaktor i 2020, og det er med alle ekspertise og infrastruktur på plass: Noe vi ikke har i Norge, da kan du plusse på en 5-10 år til. Jeg skulle gjerne sett Norge investere i Atomkraft, men det er ikke nok oppslutning til å gjøre det politisk og et slikt dyrt og langvarig prosjekt trenger all den støtte det kan få.

Dette med "penger i grønner fake PR" er direkte feil, vet du hvem som sitter med mye penger enda? Så mye penger at det nesten ikke er til å tro? Oljeindustrien. Og hva tror du de bruker pengene sine på? Jo, de bruker pengene sine på å spre misinformasjon om klimakrisen og alternativ energikilder.



Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Samme kan sies om vaskine debatten, når myndigheter presser ned de som stiller spørsmål så blir det bekrymingsverdig. Om myndigheter ikke hadde brydd seg om feks Joe Rogan eller russiske propaganda (som er sant) hadde jeg aldri blitt så bekrymet. Det er når tungen blir skåret vekk til de som roper at noe skurrer.
Vis hele sitatet...
Totalt feil, altså har du i det hele tatt fulgt debatten? Om du hadde burde det være ganske åpenbart hvor intelligensen sitter. Vis meg ETT eneste eksempel på at myndighetene har "presset ned" de som stiller spørsmål? Det kan du faktisk ikke for det har ikke skjedd.
Dette er problemet med å diskutere med slike som deg: Du lever i en oppkonstruert fantasiverden der du sluker alt pisset som twitter, facebook og tik tok serverer deg. Antivaksinedebatten er i beste fall en uenighet mellom risikoen av noen vaksinetyper hos folk med nedsatt helse og i værste fall en bortfeiing av hele corona-situasjonen og fremming av parasittlegemidler beregnet for dyr: Ingen av disse synene har blitt "presset ned", sensurert eller tatt aksjoner mot; Foruten å faktisk prøve å presentere forskning og fakta som motbeviser antivaksinepåstandene.


Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Andrew Tate er en jævla drittsekk! Har hørt podcastene og er både uenig, men også enig! At han kan få lov å komme med sine meninger, er demokratisk. Men så utestenger pina meg Meta, YT og tiktok.. Da begynner man nesten å lure hva han egentlig vet?

Ja, han har en stor følgertall av nyere gen som tvile på myndigheter og hvordan verden fungere. Ergo, det truer pyramide spillet hvordan verden fungere.
Vis hele sitatet...
En ødelagt klokke er også rett en gang om dagen, at han har noe man er enig i trenger ikke bety at man skal høre på resten. Det du blander her er yttringsfrihet og formidlingsrett. Hverken Andrew Tate, du eller jeg har RETT på å formidle meningene våre via de digitale plattformene til private firmaer. De har sin rett til å sperre ut hvem faen de vil fra sitt private produkt: Og her kommer vel poenget mitt: Ingen av disse plattformene burde brukes for politisk diskurs. Plattformene er for underholdning, og hele greia med at folk begynner å hente sine politiske meninger fra tilfeldige drittsekker på sosiale medier er idiotisk.
De er jævla predatorer som kun tenker på en ting: Si hva som skal til for å få følgere og penger, og så får du folk som Andrew Tate som tjener penger på... mindre intelligente folk.

Unnskyld om jeg er satans krass nå, men du har virkelig spikret fast at du har så lite peiling på det du prøver å snakke om her at jeg vet saktens ikke hvor jeg skal starte. Jeg vil anbefale deg å drite i alt som heter sosiale medier, Les noen gode bøker om krigshistorien i Europa, se hvordan Hitler klarte å styre media ved å kalle ting han var uenig i "Fake news" og hvordan effektiv propaganda fikk det tyske folk med på å utføre noe av de værste hendelsene mot menneskeheten.. altså få litt fakta og historie inn i kunnskapen din.