View Single Post
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg ser en motsetning mellom deres biologiske kjønn og kjønnsidentitet fordi det ene er noe de er og det andre er noe de føler. Jeg mener begrepet kjønn ikke kan ha forskjellig innhold.
Vis hele sitatet...
Det kan det vel, det er jo bare et ord? Det kan bety det vi bestemmer at det skal bety, og det er ingenting i veien for st et ord kan ha ulike betydninger i ulike sammenhenger. Akkurat som norsk kan henvise til statsborgerskap, etnisitet, opphav, kultir elker identitet. Det ene utelukker ikke det andre. Kjønn kan både handle om biologi, om utseende og sosial rolle, og om opplevd identitet.

Det er i all hovedsak, sett bort ifra ekstremt små grupper med genetiske variasjoner, menn og damer. Hvis jeg tar en celleprøve av en mann som identifiserer seg som dame så vil svaret komme opp som mann.
Vis hele sitatet...
Her slår du inn åpne dører.

Er det problematisk at jeg tenker dette? Jeg prøver ikke å omvende deg til å være enig med meg og selv om du virker som en hyggelig og oppegående person så vil jeg ikke skifte mening selv om du ber meg om det.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver ikke å få deg til å skifte mening ved å være en hyggelig person, og selv om jeg arumenterer imot deg så betyr det ikke at jeg synes det er problematisk at du er uenig.

Jeg syns at alle kan være den de føler seg som, men ikke tving meg til å ta del i ditt synspunkt.
Vis hele sitatet...
Hæ?


Jeg skal selvfølgelig behandle de som de ønsker og benevne de slik de ber om. Men de kan ikke bestemme hva jeg tror i mitt eget hode.
Vis hele sitatet...
Hvis du jobber i psykiatri så skulle man tro du var vant til å betrakte folks selvopplevelse som en reell ting. I den grad et selv finnes, så er det jo subjektivt. Du kan snakke om kromosomer så mye du vil, men det er jo ikke det som bestemmer selvet.
Sist endret av *pi; 26. juli 2022 kl. 10:57.