View Single Post
Sitat av Astro Man Vis innlegg
De jeg jobber med sliter ganske alvorlig psykisk og det kan kanskje øke frekvensen av søking frem og tilbake. Men jeg tenker at rundt 20-30% av de jeg møter som bytter kjønn bytter tilbake. Det er svært få som har operert seg da jeg jobber med de som er under 18år og operasjon ikke er vanlig da men har hatt tilfeller av det også.
Vis hele sitatet...
Men er det egentlig så veldig bekymringsverdig om noen vingler litt i identitet og/eller legning før de lander i ungdomsårene? Jeg kjenner også noen som har gjort det, kan ikke helt se at det er så mye å bekymre seg for. Er det ikke bare fint at det er rom for å teste ut litt og lande trygt i hvem man er, om det nå er seksualitet, klesstil, politisk syn eller andre identitetsmarkører? Jeg tror 99% av belastningen ved dette er hvor stresset alle rundt blir av det. Kanskje behovet for å velge veldig bastant raskest mulig, og bekrefte det med behandling, ville minsket om folk var litt mer chill til at man kan prøve seg fram?

Om det er innafor å prate om så kan du se på den andre brukeren her som jeg mener ikke syns det er greit hva jeg sier. Og jeg mente ikke at det var problematisk å snakke med venner om det her men i feks et slikt fora som her på freak.
Vis hele sitatet...
Å påstå at biologisk kjønn er binært? Jeg har i alle fall påstått det tidligere her, uten at noen hang seg opp i det. Det er jo helt irrelevant, folk burde ikke trenge noe biologisk bevis for at selvopplevelsen deres skal være valid. De færreste transpersoner eller ikke-binære er intersex, så det er er ikke noe argument i hverken den ene eller andre retningen.