View Single Post
Den Tilregnelige
Wonko's Avatar
Trådstarter
49
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Gratulerer med å bli ferdig! Så veldig bra ut. Fikk ikke til å bidra, forhåpentligvis klarer jeg å finne fimetaria i Norge dette året, og kan slik legge til en svakere slektning av spissfleinen til det folk kan lete etter i Norge. Takk til deg for et flott bidrag OP
Vis hele sitatet...
Takk for hyggelig innlegg, og helt greit at du ikke fikk tid til å bidra. Har fulgt med på ditt prosjekt også fra sidelinjen, og må si at det er spennende saker!

For en stund tilbake kom jeg over en bruker i et annet stort forum som forsøkte å dokumentere utbredelsen av en spesifikk psilocybe-art, og klarte å få med seg mange andre sankere til å melde om funn i et spesifikt format som inneholdt mye informasjon som posisjon, høyde over havet, luftfuktighet, nedbør siste periode etc...

Kanskje det er noe man kan gjøre her spesifikt for fimetaria...? Dvs. lage en god beskrivelse av arten, habitatet den vokser i etc, og så forsøke å få med seg en del av sankerne her inne på laget for å speide etter den når de allikevel er ute og trasker? Det hadde jo vært kjekt å fått inn noen registreringer i Artsdatabanken også!

Bare en tanke fra min side, uten at jeg vet om den er spesielt god eller ikke...