View Single Post
Sitat av Knask Vis innlegg
Javel, og hva så?



Når man har en barneflokk på fem så blir det naturligvis mye bråk og kaos.
Bare en enkelt vrang unge kan lage et helvetes leven uten at det er snakk om kritikkverdige forhold i hjemmet.

Dette sitatet er på ingen måte grunnlag for å sende bekymringsmelding til barnevernet.




Du har kun sett noen innlegg av en random irritert bruker på freak som klager over bråket i etasjen over. Du har ikke nok å gå på for å trekke denne konklusjonen.




Og det er garantert mange som har hatet deg/dere som pesten etterpå også - og det med god grunn, mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
Der jeg som oftest har jobbet med barnevernssaker, er det mye trangboddhet, og det trekkes ofte frem som en variabel som kan skape utfordringer i hjemmet, både for barn og voksne.

Det trenger ikke være ekstreme forhold i hjemmet for å kontakte barnevernet. Jeg kjenner noen som hadde ett barn, hvor hun selv kontaktet barnevernet fordi barnet var veldig utagerende, og hun følte at hun ikke visste hvordan hun skulle håndtere det. Hun fikk god hjelp, og er glad for at hun tok den avgjørelsen.


Meningen med den første posten min var egentlig bare å opplyse om at det var en mulighet å ringe barnevernet. Noen over meg skrev at han kunne ringe politiet, noe jeg syntes hørtes veldig voldsomt ut. Jeg har selvfølgelig null kjennskap til situasjonen der trådstarter bor, og han må selv vurdere om bråkingen er på den måten at det kan være grunn til bekymring.


Ja, det er nok mange som har vært sure på oss etterpå, og det er helt ok. Det er en del av jobben min. Noen blir ikke sure, og er glade for at vi følger med og tar ansvar for det vi observerer. Jeg vil heller sende for mange bekymringsmeldinger, enn for få, da jeg anser de potensielle konsekvensene av å ikke melde, som mye verre.