View Single Post
Sitat av Medusa Vis innlegg
Hæ? Nå vet jeg ikke hvilke menneske du har hatt sex med, men om alle dine sexpartnere har stivnet og blitt passive under sex, så er det litt spesielt. Når en person fryser til og blir passiv på denne måten så er det et ganske tydelig signal om at personen er ukomfortabel. Det kan så klart hende at kvinnen trådstarter skriver om ble usikker, kanskje hun er uerfaren og ikke visste hva hun skulle gjøre, kanskje hun fikk vondt og ikke turte si ifra om det, kanskje hun vanligvis inntar en passiv rolle og trives best med det.


At det var... La meg forklare: det er åpenbart at trådstarter føler han har tråkket over en grense. Han reflekterer rundt dette i ettertid. Han observerte at hun han hadde sex med, ble passiv og stivnet til. Nå er det lite vi vet om denne situasjonen, vi hører bare trådstarter sin side av saken og det er vage detaljer. Alt vi vet er at hun virket "på", for så å stivne til og bli passiv under sexen. I ettertid føler han det slik at hun ikke ville.


Dette med overgrep og voldtekt er et sårt tema. Det vekker mange følelser og det er lett å bli følelsesstyrt når man diskuterer emnet. Sannheten er at vi kan ikke definere om trådstarter har voldtatt eller ikke. Det er kun han og kvinnen han hadde sex med, som vet hva som skjedde og som opplevde det som skjedde. Han sitter med en følelse av at han har gjort noe galt, men har ikke turt å snakke med henne om det. Noen er raske med å si at han har begått overgrep, mens andre hardnakket benekter det. Han har ikke oppdatert tråden og vi vet ikke om han har snakket med henne. Det kan godt hende han har overtenkt situasjonen noe enormt, og at det ikke skjedde noe galt, og at han har feiltolket signaler fra henne og at hun egentlig hadde en fin opplevelse. Det er det ingen som vet, vi kan bare spekulere ut ifra det lille vi vet.

Jeg tenker det er problematisk å trekke konklusjoner basert på så lite detaljer. Løsningen her er at de snakker sammen og kommuniserer, noe de selvsagt skulle gjort mens de hadde sex. Men fyllesex er ofte "tøm og røm", man kommuniserer dårlig, handler på impulser, kanskje man angrer seg underveis og ikke tør å avbryte/avslutte, og bare står i det til det er ferdig. Og så går man videre med livet sitt og tenker usj, det der skal jeg ikke gjøre igjen. Basert på personlig erfaring og det jeg har hørt fra tidligere venninner og kompiser, og bekjente, er ikke dette uvanlig. Når det kommer til sex kommer du veldig langt med "the bare minimum" ved å spørre personen du har sex med om de har lyst, og "sjekke inn" underveis ved å spørre om personen har det godt eller bra. Det er for øvrig ganske turn-on, omsorg og empati er tennende. Om personen ikke sender tydelige kroppslige signaler om at personen liker det som skjer, så er det ingenting i veien for å kommunisere verbalt. Da slipper man misforståelser og å sitte igjen med følelser som trådstarter sitter med.
Vis hele sitatet...
Hvis det skal være voldtekt må man etter loven si/skrike nei, gjøre motstand, det må være tvang eller vold involvert etc. Det har jo vært enormt mye om dette i media i lang tid og derav ønske om samtykkelov fra mange, fordi kravene i dag til hva som er voldtekt er tydelig definert slik… Så gitt at TS ikke lyger (men det må man jo nesten i svarene gå ut ifra at han ikke gjør, ellers er det jo bytteløst - vi kan jo bare svare på det vi får servert. Og hvis han lyger om det vet han jo selv det er voldtatt og ingen av responsen er relevant heller) kan voldtekt utelukkes i trådens sammenheng ja.

Nytteløst*
Sist endret av potetskrue; 7. juli 2022 kl. 21:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.