View Single Post
Tenker egentlig å spørre om alt her i verden angående emnet, men begynner med Las Vegas og nordmenn.

Det eg har hørt fra gode kilder er at om man vinner en turneringspremie i Vegas så trekkes 28-prosent av beløpet med en gang, man får altså bare utbetalt 72tusen kroner i skranken om det er 100.000 man egentlig vant. Og man blir IKKE skattet igjen i Norge da man ikke skal/kan bli skattet to ganger på samme premie (selvsagt). Unntak; 1 Engelskmenn. Folk fra England i Vegas betaler 0 skatt ifølge avtale mellom England(Storbritannia?) og Nevada(Hele usa?). Om dette gjelder Australia/Canada/NZ også vet jeg ikke. Ganske sikker på at alt over gjelder i California også.

Men hva med Miami/Florida, og massevis-av-andre-plasser-i-usa (inkl indianer-reservat?) ?

Hva med en liten turnerings-gevinst på 100 dollar, må man gi ifra seg 28 av disse dollarene også ? Hva med svensker/dansker i Vegas/usa ?

Hva med nordmenn i London/engelsk by som vinner 100 pund eller 2 millioner norske ? 0 skatt blir trukker umiddelbart tenker jeg, men man skal skatte til Norge (28 prosent tenker jeg).

Bare fortell om andre plasser i verden i tråden her om emnet om man litt peiling.

Nordmann som vinner 100.000 på cash-game i Vegas blir trukket 0 skatt av Nevada har jeg hørt, men er pliktig til å oppgi dette til den norske stat som kan skatte nordmannen på dette ?
Sist endret av Hoppeliten; 4. juli 2022 kl. 11:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.