View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Det er en utbredt misforståelse at alle voldtektsmenn er onde. Du kan være en fin fyr og likevel gjøre dumme ting som har store konsekvenser for andre. Du trenger ikke å være en ond morder for å kjøre i fylla og drepe noen heller. Du må fortsatt ta ansvar for skaden du påfører andre selv om du er et godt menneske.
Vis hele sitatet...
Nei, du har selvfølgelig rett i det. Ond var forsåvidt et dumt ord å bruke. Det er ikke akkurat flertall av flotte menn som bare havnet i en misforståelse som er voldtekstmenn utifra det jeg har plukket opp på så langt. Er man ikke en direkte jævlig person så føyet man egne primitive behov framfor andres grenser på grovt vis. Det er ikke innenfor hva et godt menneske gjør slik jeg ser det selvom man kan si det ikke alltid er en like ond handling.
Jeg uttalte meg bare sånn med tanke på OP sin forklaring av hans reaksjon etterpå da det hørtes ut som han var på vei til å potensielt tenke noenlunde slikt om seg selv.

Som nær pårørende til et voldtekstoffer skal det sies at jeg lurer på om jeg ikke heller ville blitt drept av en fyllekjører enn å bli brutalt voldtatt for å være helt ærlig.