View Single Post
Sitat av magnet Vis innlegg
hva bruker dere turfolk å pakke med dere av mat?
Vis hele sitatet...
Det går for det meste i Real Turmat, dog jeg syns det koster litt for mye i lengden. Avhenger mye av hvor lang tur jeg skal på, men har tatt med biff og mange andre godsaker dog jeg prøver å holde mat-vekt til et minimum.
Har alltid med 2-3 pils om nytes rundt bålet her og der, i tillegg til en flaske brennevin såklart


Sitat av Lyra Vis innlegg
Har du prøvd hengekøye? Telt er grelt i min bok, men hengekøye tar jeg over seng any day. Å våkne opp i naturen litt over bakkenivå lett svingende i vinden er magisk
Vis hele sitatet...
Jeg har en hengekøye men enda ikke tørt å sove i den en hel natt i tilfelle kebab-monsteret kommer og tar meg

Har ikke fått brukt den så mye, kun blitt tatt i bruk for å dagdrømme i på tur. Har vært litt redd for å våkne opp og være helt kårepetter i ryggen om jeg har sovet i den en hel natt. Innser jo nå etter å ha lest tråden at dette må prøves, men har en aning om at hengekøyen jeg har nå er noe dårlig kvalitet.


Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ellers så har jeg i alle år klart meg med det billigste liggeunderlag, men så kom alderen og tok meg så skal investere i ett nytt ett så tipsa her blir tatt i mot med glede.
Vis hele sitatet...
Blir litt mer komfortabel når det ikke gjelder kun meg


Sitat av bendiks Vis innlegg
Jeg ville klart skiftet pute til denne . Mye bedre enn å balansere hodet på luft. Tar litt mer plass, men dette gjør at man sover godt om natta.
Vis hele sitatet...
Må innrømme at jeg er skeptisk selv, er veldig kresen på sovekomfort og blir nok til å lure med meg vanlig sovepute uansett - Just in case Er også redd for at den du linker til kan ha litt for lite motstand for min smak uten å vite noe om det. Mønsteret ser nesten gummi-aktig ut?

Er det mulig å ha mindre luft i puten (Som jeg linket) for å gjøre den mykere/enklere på ligge på?


Sitat av bendiks Vis innlegg
Hvor høy er du? Er kan være greit å oppgradere til LW versjonen.
Vis hele sitatet...
Dimensjon på liggeunderlag er tatt med i betrakning


Sitat av bendiks Vis innlegg
Kjøkkensett: Jeg veit ikke hvor lange turer du er på, og hvor mye du går, men 1,2 kg er ganske mye syns jeg. Hadde jeg vært deg vil jeg gått for MSR alpine pan og supplert med et Toaks sett. Toaks kan man bestille i delene man selv ønsker. Jeg er i alle fall strålende fornøyd med Toaks. Det veier ingenting (titan), pakkes godt sammen og er relativt slitesterkt. Kjøper du 750 ml gryta fra Toaks, så passer den perfekt med denne kaffepressen forresten, som er ganske snedig.
Vis hele sitatet...
Har grublet litt på det med vekten på kjøkkensettet, konkluderte med at hvis jeg ikke tar med den største kjelen (Beholder 1L) så havner totalvekten på toppen 600g og det skal jeg klare. Har dog sett litt på de du nevner og gar notert det ned for neste oppgradering


Sitat av GreenRay Vis innlegg
Tennstål: Vil heller anbefale denne:
https://www.speidersport.no/light-my...my-cocoshell-b

Har den selv og synes håndtaket er veldig behagelig å holde i (ingen skarpe kanter) og det er relativt enkelt å få en god gnist.
Vis hele sitatet...
Tar deg på ordet og erstatter den jeg hadde sett meg ut med denne. Var litt redd for at den jeg så på hadde litt tynt "blad" og ville ha bøyd seg.


Sitat av gekko4u Vis innlegg
Jeg har en optimus polaris optifuel som går på både gass og flytende bensin ++

Brukt den på gass et par ganger men liker bedre bensin og med 4200watt er denne kombinert med kjelesett fra optimus vært trofast i flere år..
Vis hele sitatet...
Vurderte dette selv, tenkte faktisk å kjøpe den samme som du har! Ser for meg at bensin er tungt å drasse på, men har ikke peilig på hvor mye man behøver å ta med. 4.2KW kan jeg ikke se for meg at jeg noen gang får bruk for skal jeg være ærlig, iallfall ikke med det utstyret og den erfaringen jeg har så langt.


Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hvilket telt bruker folk? Er på utgikk etter 2 manns (1 mann og 1 hund). Selve vekten er ikke så viktig, men pakkvolumet på teltet derimot.
Vis hele sitatet...
Ikke noe for ditt formål, men jeg benytter meg av ett Robens Pioneer 3ex Red, unødvendig tungt (3.2kg) å drasse på når det for det meste er kun jeg som sover i det (Følge har eget) og 442x17cm pakkevolum. Veldig godt telt som har god plass og funker fint om høst/vinter/vår. Har til gode å teste det om sommeren så er spent på å se hvordan det klarer seg i solsteken


Sitat av Knask Vis innlegg
Har prolaps og diverse annet smårusk i ryggen selv, men sover som en unge i hengekøye når alt er rigget opp skikkelig. Campet på heia i forrige måned og ble liggende å snorksove i godt og vel 14 timer uten å merke noe som helst i ryggen.
Vis hele sitatet...
Takker for erfaringen, tar det til meg og skal få testet det ut!
Sist endret av SoppVandreren; 4. juni 2022 kl. 00:29.