View Single Post
Trådstarter
390
Sitat av 3mma Vis innlegg
Har selv fucket oppnegenproduksjonen min som følge av bruk av anabole steroider.

Det anbefale jeg ingen å bruke.

Men som noen her skriver:
- Trene
- Spise bra (viktig å få i seg nok kolestrol)
- Kutte sukker
- Sove bra (holde en god og stabil døgnrytme… sier jeg kl 2 på natten)
- Bruk zink og d-vitamin

Når alt det er på plass, og du vil vurdere å bruke kosttilskudd:

- Tongkat Ali - Finn en kilde av høy kvalitet og gjør research
- Cistanche
- Potensielt ashwaganda (den øker ikke testo direkte, men reduserer kortisol, som kan bidra til å øke testosteron)

Ellers burde du sjekke videoen til Andrew Huberman på youtube som heter the Science of how to optimize testosterone.

Som tidligere bruker av steroider, samt vært on/off med TRT. Både fra lege og selvmedisinert, kan jeg bekrefte at livet er hakket bedre med optimale tsstosteronverdier.

Dvs. ikke bare testosteron, men når du har klart å optimalisere alle basert på din unike kropp.

Mye å ta hensyn til:

Total testosteron
Fritt testosteron
SHGB
Østrogen
DHT

Osv…

Skulle ønske jeg ikke visste noe om dette da out of sight out of mind. Har brukt maaaange timer på research og ikke minst penger påmting jeg har eksperimentert med for å optimalisere Testo etter anabole steroider.

Værste av alt = jeg hadde nok veldig gode verdier FØR jeg fucket opp med ekstern tilføring av hormonet.
Vis hele sitatet...
Takk for gode tips. Jeg har en følelse av at nivåene kommer til å øke når: får mer sollys på kroppen(vitamin d), trener mer ben, spiser mer fisk, begynner å ta sink og jern igjen en eller annen gang, får mindre angst og ikke minst får meg dame igjen. Er vel realistisk å tro at disse faktorene vil øke T nivåene