View Single Post
Hei
Har blitt bedt om å utvikle et kontrollpanel for ansatte på jobb. Null problem å utvikle det i seg selv, men jeg har lyst til å gjøre det mulig for de ansatte å bestemme individuelt hvordan de ønsker at innholdet på kontrollpanelet skal plasseres, gjerne i form av dra og slipp.

Jeg lurer på hva det er jeg skal se etter, hva det heter, som jeg da kan bruke til å Google og finne ut mer om.

Eksempel på hva jeg tenker på:
Jeg liker å ha "Logg ut" knappen nederst til høyre på nettsiden. En annen ansatt er vant med å ha denne knappen øverst til venstre, mens en tredje ansatt er vant med å ha det på midten øverst.

Jeg liker også å ha menyen til venstre, mens en annen ansatt foretrekker å ha den til høyre. Kanskje med 20 piksler margin fra høyre, og kanskje 15 px margin fra toppen .... Eller 16 px, som den ansatte selv kan dra og styre nøyaktig.

For å få dette til, regner jeg med at jeg må sørge for at alle funksjonene i kontrollpanelet ligger i hver sin boks, f.eks. som divs eller lignende.

Tusen takk for alle innspill som fører til at jeg forstår hva jeg kan Google og se etter