View Single Post
Sitat av zoober Vis innlegg
Det er forståelig at det er mange tanker rundt krigen som foregår nå, og at folk er bekymra.
...

Jeg tenker egentlig at måten dette blir møtt på av Europa og NATO er den beste og eneste måten foreløpig. 3. verdenskrig må unngås, atomkrig må unngås, og støtte må skje økonomisk og mekanisk og ikke med NATO-tropper. Men, jeg er smått bekymra for hvor lenge NATO klarer å holde seg unna. Både NATO og USA snakket om "Røde Linjer" i tidligere kriger, hvor bruk av f.eks kjemiske eller biologiske våpen var å "krysse den linja".
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg at 3. verdenskrig _bør_ ungås, altså at vi alle har en grense. Hvor den grense går merker jeg er forskjellig fra person til person og land til land og det jo også forståelig. Men for min egen del merker jeg at Russland begynner nå å bli farlig nær denne grensen. Jeg er redd for at de krigsforbrytelsene som har blitt avdekket de siste dagene kun er toppen av isfjellet og at vi har lignende tilstander i flere av de Russisk-okkuperte områdene.

Jeg tenker nå at det eneste som vil hjelpe mot Putin er å bruke makt tilbake. Sanksjonene ser jo ikke ut til å ha noen stor effekt, så jeg tenker at EU og NATO bør vesentlig trappe opp militærhjelpen. Provokasjonen fra vesten mot Russland har jo allerede skjedd, så tenker at vi bør få sendt enda mer avansert utstyr. Da vil vi faktisk ha en sjans til å få slutt på elendigheten Russland har stelt i stand her.