View Single Post
Trådstarter
390
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg er ingen ekspert, men kan jo synse:

Alle lovlige midler vil ikke ha ekstreme effekter uansett. Men noe effekter kan det trolig ha. Om en har diverse mangler på stoffer, så er dette åpenbart noe en bør få sjekket opp hos lege en gang i året eller så, og sørge for at en ikke ligger i underskudd. En bør være forsiktig med å over-supplementere, da det selv om det ikke nødvendigvis fører til en rask grav, så vil det grave i lommeboka di. Jeg er i det store og hele enormt irritert over legemiddelindustrien og hvordan de markedsfører behov som ikke er der og unytter seg av utrykk som ''vitenskapelig bevist'' og diverse andre påstander uten å ha noe genuint belegg for hva de påstår. Men nok om det.

Trening vil nok definitivt hjelpe, spesielt bein mener jeg å ha fått med meg. Men det har også med selvfølelse å gjøre, det er jeg rimelig sikker på. Det å stille seg inn i en power-stance skal visst øke testosteron-nivåene, da gir det mening at hvordan en ser på seg spiller en stor rolle.

Jeg tror at faktorer som angst, depresjon, dårlig selvtillitt, dårlig selvbilde likeså som det er en indikator på lavt testosteron, så er det også en årsak. Det kan raskt utvikle seg til å bli en ond sirkel.

Personlig har jeg aldri testet mine egne testosteronverdier, det får jeg kanskje gjøre. Men det er ingenting som tyder på problemer, har grei sjeggvekst, fikk det tidlig også, har god muskelvekst når jeg trener og legger ikke på meg fett uten å fortjene det.

Jeg har imidlertid tenkt på dette med hard trening, jeg har hatt enormt late perioder på flere måneder med svært lite aktivitet, og jeg har hatt, som jeg er i nå - perioder på flere uker med ekstremt høy daglig aktivitet. Ikke bare bygger jeg muskler, men jeg merker det tydelig på libido, på mentaliteten, og på kroppen at noe biokjemisk endrer seg ved å komme seg i hard fysisk aktivitet over tid. Tanken har slått meg, at jeg føler jeg er ''litt'' sånn typisk på steroider, i peroder hvor jeg har vært enormt fysisk aktiv, og jeg har da tenkt at dette er på grunn av økte nivåer av testosteron. Ikke bare vil den fysiske aktiviteten selv kunne bidra til dette, men fysisk aktivitet senker også stress, angst, depresjon, samt det bidrar til et bedre selvbilde, og jeg tror at alle disse faktorene sammen er med på øke testosteronnivåene.

Sammendrag: Jeg tror basert på synsing og noe lesing her og der at det beste en kan gjøre for egne testosteronverider uten å anvende illegale midler, såfremt en ikke har noen mangler - vil være å gjøre hard fysisk aktivtet en del av hverdagsrutinen.
Vis hele sitatet...
Sant, blir spennende å se nivåene mine