View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har hatt RLS i to år nå, sakte men sikkert med forverring. Når det er på sitt verste kjennes det også i armer, bryst og rygg, og er ikke begrenset til bare beina eller ved søvn, men verst ved sistnevnte. Det er helt for jævlig, to-fire timers søvn pr natt i to år nå går virkelig på helsa løs. Jeg har prøvd alt av medisiner uten effekt, tvert imot har mange av medisinene bivirkninger som forverrer RLS. Magnesium er det eneste jeg føler kan dempe de verste toppene, men langt ifra en kur.

Kan også legge til at jeg har MS, som noen leger mener er årsaken og noen leger mener bastant at det ikke har noe med MS å gjøre. Forskning fra utlandet sier det er fire ganger større kjangs for å utvikle RLS når man har MS, spesielt om man har utviklet plakk i ryggmargen, noe jeg har i tillegg til plakk på hjernen. Selv tror jeg det har alt med MS å gjøre, da både RLS og MS symptomer forverres alltid på likt. Og begge sykdommene oppsto rundt samme periode. RLS er der konstant kontra MS symptomer som til nå er attakkvis. Pr nå er min MS alene, bare barnemat i forhold til RLS. Kombinert når begge stormer som verst, er de ett helvette!

Vet ikke helt hva jeg vil med denne kommentaren, men føler med alle som sliter med RLS. Tror ikke jeg overlever to år til med dette, livsgnisten er kvalt for lenge siden. Det virker heller ikke som om legene bryr seg, eller forstår alvorligheten med RLS. Såpestykke i enden av sengen er også prøvd, med null effekt . Som sagt, jeg har prøvd alt.