View Single Post
Det aller første du kan gjøre er å legge rusen på hylla. Du er for ung til det, og det er mulig at dette er en medvirkende faktor til at ting virker håpløst.

Utover dette vil jeg anbefale yrkesfag om du ikke trives med den teoretiske skolen. Det er også teori på yrkesfag men denne er så godt som mulig rettet mot det praktiske. Det er mange yrkesfaglinjer å velge mellom.

Jeg gikk selv grunnkurs (vg1) mekaniske fag før jeg tok IKT-driftsfag (ikt-servicefag nå?). Jeg var svært skolelei og hadde en trasig skolegang generelt. Skole var ikke noe for meg på den tida, men jeg er fryktelig glad for at jeg gikk på noe. Var arbeidsledig i ett år etter jeg tok fagbrevet, og fant fort ut at dette livet gidder jeg hvertfall ikke. Hadde mer motivasjon og gjennomføringsevne på denne tiden (19år), og flyttet til en annen by og endte opp med 5 år på høyere utdanning. Det hadde jeg aldri i verden trodd når jeg gikk på ungdomsskolen eller vgs. Det finnes tid og sted for alt. Du er i en periode hvor det skjer fryktelig mye med kropp og sjel. Finn noe du liker som ikke er uoverkommelig og ta det derifra.