View Single Post
Hvis dette er en plan:
"Jeg låner så mye jeg kan, selger alt av ting og tar ut alt i kontanter. Disse pengene gjemmer jeg også søker jeg gjeldssanering. Da er jeg gjeldfri om noen år og har 1 mill til gode."
Så kommer ikke dette til å fungere.

Mtp at du er såpass ung så vil du fungere som bankenes beste kunde da du kommer til å være gjeldsslave til du er 90.
Konsekvensen for dette er utleggstrekk og med betalingsanmerkninger så blir helt alminnelige ting som å skaffe seg et mobilabonnement plutselig umulig.

Enhver myndig person er ansvarlig for sine egne valg, men du skal få et godt råd:
Du er ung og har etter all sannsynlighet store deler av livet foran deg. Om ikke nå, så kan det være at du senere vil ha hus, en annen bil, du får deg kjæreste, barn, etc.
Da er det utrolig dumt å ødelegge alle muligheter for å få hus, bil, telefon, kjøpe ting på faktura, etc.
Jeg ville ikke vært kjæreste med en jeg må forsørge i alle mulige tilfeller og som er dømt til å være lutfattig resten av livet. For dette ville også vært en belastning for meg som kjæreste. Og dette punktet tror jeg de fleste andre også deler med meg.

Og dersom du senere skal ha barn så vil barna dine bli dømt til et liv i fattigdom sammen med deg da du ikke har nåla i veggen til å forsørge de. Men fortvil ikke, da kan barnevernet stille opp og ta de fra deg.

Hvis dette høres fint ut og du ser frem til et liv i en sliten kommunalbolig uten kjæreste, uten bil, uten barn og helt uten muligheter til å unne deg noe fint så go for it.
Du er herved advart og gjort kjent med disse konsekvensene.