View Single Post
Når du har fått så hemmende bivirkninger av oppstart på SSRI er det veldig rart at behandleren din ikke tar deg av medisinen og prøver en annen type! Det skal ikke være sånn du har det, be om å få bytte preparat! Høres egentlig veldig spesielt ut at du har blitt satt på daglig sobril for å dempe uønskede bivirkninger istedet for å skifte SSRI preparat, for sobril er noe man bare skal bruke en gang i blandt og helst ikke fast. Det fins mange SSRIer og det som funker for en trenger ikke funke for en annen og noen må prøve og feile litt. Jeg var på tre eller fire forskjellige SSRI før jeg fikk en som funka for meg.

Ting blir bedre, men det krever oppfølging av en god behandler og terapi over lengre tid. Jeg ser for meg at du kan ha utbytte av støttekontakt også når du får bedre overskudd til det. Er du fornøyd med behandleren din? Kan du snakke om alt og får tilbakemeldinger og opplæring som hjelper deg så du forstår deg selv bedre og mønstrene som må jobbes med? Riktig behandler er helt avgjørende for om man får den fremgangen man kan eller ikke.
Hvis du kjenner at du har behov for innleggelse så snakk med behandleren, legen din eller akuttavdelingen på DPS om det. Dit kan alle henvende seg selvom man ikke går i fast behandling på DPS.