View Single Post
@fustercluck : Etter din definisjon av sensur her, så kan jeg ta et eksempel som viser hvor søkt definisjonen din er

Hvis jeg skriver en fin og flott artikkel om selsnepe, som er en av Norges giftigste planter. En riktig flott artikkel blir det, som har mange flotte bilder og plansjer, og forklarer mye.

Så sender jeg den inn til magasinet Kvinner og klær. Merkelig nok så er ikke dem interessert i å publisere denne artikkelen, for den omhandler ikke akkurat det Kvinner og klær pleier å publisere.
Så da skal da altså jeg løpe rundt å hyle. om at jeg har blitt sensurert etterpå.

Det du kaller sensur her er så og si det samme, men mitt eksempel er bare satt på spissen... Det er så hinsidiges!..

Sitat av fustercluck Vis innlegg
Ja. Korrekt. Det var hele poenget mitt. Ytringfriheen består på tross av at vidarlo skrur av tven iblant.

Vis hele sitatet...
Og hvilken yttring har han gjort da? Hva med meg, som ikke har TV? Er jeg da sensurens høyborg?..
Sist endret av aluminiumfluorid; 17. februar 2022 kl. 12:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.