View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hellu!

Har for tiden gått på noe Elvanse 30mg jeg fikk fra en venn som ga meg dette. Jeg og flere av vennene mine har mistenkt at jeg har ADHD i flere år nå ettersom vi har veldig mange likheter i symptomer og jeg kommer tilsynelatende ingen steder akademisk eller arbeidsmessig da jeg sliter noe jævlig med fokus, motivasjon, depresjon o.l.


Føler jeg at jeg har vært mer produktiv disse to ukene enn jeg har vært på minst et halvt år. Jeg koder som en jævel, klarer å følge med på kurs og er mye flinkere til å være sosial. F.eks svare på meldinger, ta telefonen og rett og slett klare å følge mer med på samtaler både i virkeligheten og på telefonen enn jeg har vært tidligere. Kan jo være at jeg bare blir "speedet", men føler ikke dosene er så store at det bør slå ut som det. Er dette et hint på at jeg kan ha ADHD?

Planen var egentlig ikke å bruke det daglig, men ved behov de dagene jeg trengte ekstra motivasjon. Nå har det seg sånn at jeg har brukt det omtrent hver dag, med en dag her og der uten. Noen ganger har jeg svelget de, andre ganger har jeg snortet litt og litt. Helt utifra fokus jeg vil ha og utifra sosial situasjon. Vil f.eks ikke ha kolapikk når jeg har damebesøk og da funker det bedre for meg å snorte litt enn å spise hele driten.

Nå har det kommet til det punktet der jeg har gått tom, og jeg lurer på hva slags abstinenser jeg kan forvente meg om det blir noen. Har egentlig veldig lyst å bli utredet for ADHD. Er 28 og har slitt med skole siden mellomtrinnet. Ikke faglig egentlig, for det jeg liker og interesserer meg for gjør jeg det veldig bra i og jeg bruker mange timer på å researche ting jeg faktisk liker, som f.eks historie, filosofi o.l Det jeg sliter med er å konsentrere meg på ting man ikke nødvendigvis synes er så kjekt selv, og noen ganger de tingene jeg liker og dessverre. Kan man bli utredet uten pissetest? Eller er det bare pissetest høy mistanke om rus? Er veldig glad i weeden min og har vært det i 10 år nå og det å stoppe virker ikke som en løsning for min del. Det å pisse clean blir vel også et prosjekt som eventuelt tar veldig lang tid? Har relativt høy forbrenning tho.

Så recap:

1. Høres det ut som jeg har ADHD? Vet det er flere symptomer enn de jeg har nevnt som har blitt bedret. Flere av disse har også blitt bedre. F.eks glemme viktige ting og være litt mer organisert.

2. Hvor mye abstinenser kan jeg vente meg etter 2 ukers bruk, om det blir noen?

3. Er det noe automatikk i at man må ta pisseprøver om man blir utredet for ADHD?

4. Har nevnt rus hos psykolog for kanskje 8 år siden, tror dere dette vil trigge nevnte pisseprøve? Sa at jeg hadde prøvd MDMA, men ikke noe mer enn det. Tror jeg. Var litt fucked mentalt på den tiden, så kan være at jeg har lagt mye på bordet.

Tråden ble litt lengre enn jeg trodde, men skitt au. Takker for alle innspill.

Hilsen potensiell ADHD kandidat.