View Single Post
Hei!
Har en CRT-tv jeg bruker til retro gaming. Jeg ønsker å koble min PS1 til VHS slik at jeg kan ta opp video av når jeg spiller (av nostalgiske grunner).

VHS er koblet i tv med SCART gjennom LINE1 og fungerer fint på AV-kanalen, PS1 er koblet til VHS gjennom LINE2, men det kommer ikke opp bilde. Har prøvd med og uten kasett i spilleren, når spilleren er på standby, på og helt av.

Om jeg husker riktig fra når vi tok opp på VHS hjemme var VHS koblet i TV med COAX og antennen koblet i VHS med COAX, NRK og TV2 på kanal 1 og 2 og VHS på kanal 8 eller noe.
Om man så på TV2 og trykte REC på spilleren begynte den å ta opp.

Er ikke så mange knapper på spilleren og får ikke til å endre til LINE2, så lurer på om jeg trenger kontrolleren (som er borte) for å endre til LINE2.

Får opp autosetup på spilleren og da søker den gjennom kanaler og leter etter programmer men kommer ikke noe opp (tror det er for å søke opp kanaler om man bruker COAX).

Er en Sony SLV-SE600E.
Har funnet en erstatnings kontroll på ebay, men ville bare høre her først om jeg gjør noe helt feil eller om det kanskje er en universal kontroll noen kan anbefale som kan løse problemet mitt