View Single Post
Sitat av Mullah Vis innlegg
Det er absolutt ikke urimelig å tenke, men jeg opplevde det ville være mer fair å gjøre begge sidene eksplisitte.

Jeg ser når jeg leser gjennom innlegget mitt at det kan leses som kritikk av ditt innlegg, og som om jeg stiller meg i opposisjon til det du skriver. Vet ikke om du leste det slik, men det var i alle fall litt klønete av meg og ikke det jeg har ønsket å kommunisere. Beklager det.
Vis hele sitatet...
No worries

Sitat av Mullah Vis innlegg
Enig, men vi kommer jo alltid til å mangle sentral informasjon i slike tråder. Jeg tror ikke vi kan stoppe brukere i å konstruere vanntette selvbedragstråder og høste inn støtte noe mer enn vi kan unngå å tråkke ned genuine mennesker.
Vis hele sitatet...
Sikker blir man ikke, men man kan sette noen standarder. Om jeg hadde kommet til deg og klaget min nød med et så kort sammendrag, så håper jeg du hadde gravd litt mer før du begynte å gi meg råd. Synes ikke det er så komplisert.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg opplever vel det mer som at jeg kritiserer den tenkte situasjonen. "Om dette stemmer, så er disse tingene kritikkverdige fordi..." snarere enn "Jeg tar for god fisk at alt trådstarter sier stemmer, og skal personlig engasjere meg i at vikaren mister jobben!" Om det som skrives ikke er sant i dette tilfellet, så håper jeg likevel at ordene kan nå ut til noen som senere befinner seg i en lignende situasjon (uansett om det er en pasient eller helsearbeider.) Det er jo, som du sier, ikke noen hemmelighet at pasienter ofte behandles dårlig.
Vis hele sitatet...
Det står man fri til å gjøre, men i mine øyne ser det mer ut som en knee jerk reaksjon enn gode råd.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Enig, men det er jo en felle folk kommer til å fortsette å gå i. Når det er realiteten vil jeg heller fokusere på hva som er galt med en tenkt situasjon enn hva som er mistenksomt ved et mulig troll. Når trollene er gode nok, eller folk bare er for gode til å lure seg selv, kan vi ikke sortere ut sannhet fra fiksjon. Jeg tror likevel det kan være noe å lære av det da?
Vis hele sitatet...
Det er ikke en instilling jeg ville ønsket å måte på selv om jeg trengte råd, men greit nok.

Man trenger før øvrig ikke være et troll selv om man kanskje presenterer historien sin litt skjevt. Det er vanlig å gjøre når man er redd, opprørt eller på andre måter emosjonelt investert.

Man kan absolutt nøste opp i sånt og få et klarere bilde av saken, hvis man har med en ærlig og oppriktig person å gjøre. Enten blir historien mer nyansert, eller så får du flere detaljer som bekrefter førsteinntrykket. Uansett har man da et bedre grunnlag for å hjelpe til.
Sist endret av mentalmelt; 8. januar 2022 kl. 08:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.