View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Åhh, er så lei norden sin tafatte holdning mot hvor mye ting koster. Selvfølgelig koster det å ha et sykehus i standby. Men denne pandemien koster samfunnet såå mye ekstra og jeg føler at mye av skatten vi har «betalt med glede» i alle år gavner idiotiske subsidieringer også har vi bestemor Beate på gamlehjem som kanskje kan få seng utpå gangen og besøk på do kanskje 2 ganger om dagen. Jeg vil ikke dra denne diskusjonen inn mot sosialdemokrati og statsbudsjett fordi det blir en liten del av hele regnestykket MEN jeg skulle ønske når vi har det stønads systemet vi har, at vi hadde vært mer nøkterne når det kommer til enkelte ting som for eks stenge krana for «prompekunst» etc


Hvis vi kunne hatt en mer kapitalistisk tilnærming til subsidier som går i gate mot «hvis folk ikke er villig til å betale for det selv så er det ikke statens oppgave å sørge for at slike ting gjennomføres med våre penger.


Ta en titt på den veggen din, fanden er allerede malt, fargelagt og solgt av medier. Hvis de kunne brukt like mye tid og penger på kreft så kan det hende mange fler hadde overlevd for eks
Vis hele sitatet...
Så det er galt å ha et kost/nytte regnskap for hvor mye det koster å ha en spesifik kapasitet i standby. Men det er riktig å bare klage og sutre over kost/nytte ved hjemmekontor og permitteringer uten å oppgi noen tall - og bare drømme opp kapasitet. Kickern er så klart å outsource det hele til hvert individs vilje til å betale for noe - og så skal staten lytte til det for hva de bruker penger på.

Mener du oppriktig dette henger på greip?