View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Like lurt å si: "Før du sier noe om at å få forkjølelse så må jeg først få forkjølelse, husk det.
Vis hele sitatet...


Satser rett å slett på at jeg aldri får det"

Vi har 5 forskjellige koronavirus, som er vanlige forkjølelsesvirus i dag. Disse har sin jevnlige verdensturné, sammen med en noen rhinovirus.
Vis hele sitatet...
Helt korrekt.

COVID19 vi bli en ny av disse forkjølelsene.
Vis hele sitatet...
Er jo strengt tatt det allerede nesten. Det er gode tall for Omikron der.

Altså dette viruset vil du få før eller senere uansett. Det er også noe som peker på at den nye varianten Omikron er vel også mere smittsom enn noen andre forkjølelsesvirus. Så dette viruset vil du få før eller senere.
Vis hele sitatet...
Det er nok det beste for folk flest som ikke har alvorlige sykdommer/er svært gammel.


I USA nå, så har det så langt (20. desember 2021) vært 51 800 038 smittede, der 827 412 har dødd. Mens på verdensbasis er og har det vært 275 457 517 smittede og 5 374 109 døde. Noe som gir 1,597 % dødelighet i USA og 1,951 % dødelighet på verdensbasis. I vestlige land har dem da gjerne ligget på sykehus i respirator eller EKMO-behandling i noen uker før kroppen ikke klarer mere. Noen ligger i måneder. Flere av de som overlever, ligger også slik, altså i respirator lenge.
Vis hele sitatet...
I tillegg til å være enormt mange mennesker er jo samtlige av de døde / alvorlig syke folk som er veldig overvektig, har alvorlige sykdommer og er også gamle. Det er jo ingen tvil om at folk som det vil lide av corona, eller andre sykdommer.


gjort en studie, som oppsummerer faren for å bli smittet på nytt etter en infeksjon. Det er brukt data fra 2 796 982 personer som har hatt en dokumentert COVID19 infeksjon, de siste 90 dagene før dataene ble innhentet. Av disse fikk 35 670 personer COVID19 på nytt. 332 av disse har hatt COVID19 3 ganger, mens 1 har hatt den 4 ganger.
Men her kommer det noe skremmende, fra 1,5–2 % dødelighet (1,5 nå, men 2 tidligere) for førstegangs smitte, så øker faren fra død til 7,1 % når ved andre gang. Men sjansen for alvorlig sykdom og sykehusinnleggelse er lik for begge grupper.
Vis hele sitatet...
Faren for å dø eller havne på sykehus er jo uansett ikke 7.1 prosent for en gjennomsnittlig frisk person. Den artikkelen du linker til der forteller jo at infeksjon er en bra ting for en person?
Når smittetallene er så høye som dem er grunnet og vaksinene fungerer dårlig mot smitte så ser jeg egentlig ikke hvorfor det er så viktig for de som ikke tilhører kategoriene som lider mest av covid å vaksinere seg med flere doser jevnlig. Et argument er jo at vaksinene reduserer sjangsene for å bli alvorlig syk og havne på sykehus og mange som har blitt syke forteller at dem sannsynligvis hadde lidd veldig uten vaksinen - Jeg er jo ikke vaksinert som du vet og merket omtrent ikke til noe corona foruten de vanlige forkjølelsessymptomene og det som det medfører, ei gjorde de jeg ble smittet av eller han jeg smittet. Vedder på at om vi hadde vært vaksinert så hadde man hørt at vi skal være glad vi var vaksinert så det ikke var verre.
Sist endret av Quakecry; 20. desember 2021 kl. 23:00.