View Single Post
Tja - nå klarte jo Leo Ajkic det sånn noenlunde ærlig, og opp imot objektiv i serien Rus

Og jeg spurte meg flere ganger før jeg søkte opp svaret på det "haaar duden reell peil, eller spiller han bare jævla bra...?"

Første setningen eller hva det var på Rus var såå genial at jeg "beit på" tvert "Vet du ka ? Eg synes rus kan være digg"

- trodde nesten jeg skulle få slag et sekund der - "På NRK...? N...R....does not compute"

Men joda, den serverte ikke gamle politi-skrøner som "en dag funker ikke hasjen, og da måå du ha noe sterkere !" og lignende tøv. Den hadde....om ikke akkurat faglig tyngde ala Hans Olav Fekjær - så ihvertfall noe langt mer ærlig enn hva *jeg* så/hørte av "informasjon" om narkotika som shitkid.

Og joda, det er foreldre og unge de sikter seg inn på -ser for meg at den serien der fort kan få igang praten etterpå - noe som jeg gjerne kunne ønsket var lettere da jeg begynte.

Dog den skal ha endel trekk for *alltid* å ha med et worst case-eksempel - gir liksom "åh, det hørtes digg ut, men så kom jeg på han ene av tusen som det skjedde noe med...."-nøling, ser jeg for meg.

Jeg et heldigvis ikke anmelder - puh, så for de av dere som evt. ikke har sett den, bedøm selv ; https://tv.nrk.no/serie/rus


Og poenget mitt ; Når Leo kan, så kan *du*
(Ok da, jeg ser for meg noen med bruker-erfaring men gjerne parkert erfaring)

Og "salgstrikset" skal selvfølgelig være skadebegrensning - kunne man serr solgt objektiv&ærlig rusopplysning til noe Videregående Skole på noooe annet grunnlag...?