View Single Post
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Vil bare påpeke at 14 republikanske representanter kanskje ikke det som hadde overbevist meg. Nå for tiden så beskylder man hverandre for alt mellom himmel og jord. Spesielt ikke når disse består av blant annet Trumps lege og en eller annen kongressmann fra Texas (som tidligere mistet jobb i et departement grunnet "consideration amid allegations of misconduct, including drinking on the job and contributing to a hostile work environment").
Vis hele sitatet...
Vel, godt poeng. Jeg har lest artikler som har mindre potensiale for inhabilitet, men husket ikke søkeordene jeg trengte. Nå på kvelden etter en krevende dag på jobb så må jeg innrømme at jeg er litt for sliten til å begynne å grave etter bedre artikler.

Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Etter hva jeg kan se så viser dette splittelsen i landet - ikke en dement president.
Vis hele sitatet...
Enig, men vi har potensielt sett en president med demens - noe som i seg selv bør være av betydning for de fleste. Dette er åpenbart to helt forskjellige ting, jeg håper ikke jeg har gitt inntrykket av noe annet.

Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Jeg sett en del av YT-videoene som har blitt postet her. De fleste av dem er knyttet til kanaler eller personer med en tydelig agenda.
Vis hele sitatet...
De fleste? Jeg må innrømme at jeg ikke leser mye her inne, så det jeg baserer meg på er kanskje ikke representativt - men de alle fleste videoene jeg har sett lenket til her inne har vært podcasts o.l. (uten noe åpenbart underliggende negativt motiv).

Uansett, ja det har blitt flere og flere kanaler med en åpenbar agenda. Spesielt etter Tiktok-trenden så virker det som antallet slike "hitpiece"-videoer har økt på begge sider. Men forbeholdt at man holder seg unna kanalene som kun produserer "snutter", så er det imidlertid verdt å merke seg at du finner utrolig mye kvalitetyoutube også.

Poenget er bare at ja, vi blir eksponert for propaganda - men vi kan da i det minste lære hverandre hvordan vi kan bli flinkere til å gjenkjenne tegnene på propaganda.

Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Kildekritikk og litt overordnet forståelse mener jeg er essensielt i alle diskusjoner/debatter.
Vis hele sitatet...
Enig.




Sitat av vindaloo Vis innlegg
Embete som Amerikansk president, er ikke det i stor grad en marionette rolle?
Vis hele sitatet...
En Amerikansk president er et symbol for resten av verden.




Sitat av *pi Vis innlegg
Sitat av stepry Vis innlegg
Hvor er det jeg har blandet disse begrepene?
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede sitert deg, og kommet med forslag til hvordan det skal tolkes for å få klarhet i om jeg forstår deg rett. Det gidder du ikke svare på, men kommer heller med seks avsnitt belæring om hva farene med polarisering er, noe jeg har sagt at jeg er inneforstått med. Samt en ganske usympatisk psykologisering rundt mine motiver for å fortrenge og benekte det du tror jeg og andre egentlig mener.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle gjerne ha svart, men jeg har helt seriøst lest igjennom hele tråden på nytt for å finne ut hvor jeg blandet begrepene - uten å komme noen vei. Kanskje jeg har blandet begrepene et sted, men da må du nesten informere meg om det, fordi da er det en feil jeg selv ikke er klar over. Når det gjelder en belærende tone så beklager jeg i så fall det, men du hadde engasjert deg nok til å diskutere med meg, så jeg ble litt oppgitt når du ba meg om å redegjøre for konsekvensene av polarisering.

Sitat av *pi Vis innlegg
Denne tråden handler om hvorvidt vi kan påstå at Biden er dement eller ikke. Jeg forstår ikke ressonnementene dine i den sammenhengen. Det kan hende det er på grunn av min ignoranse eller manglende lesekompetanse, men du er i så fall åpenbart ikke interessert i å avhjelpe den. Vi har ikke noe mer å snakke om.
Vis hele sitatet...
Denne avslutningen har jeg fått av deg en gang tidligere, den gang endte vi til slutt opp med å forstå hverandre. Det er åpenbart at du er en person som bryr deg, fordi du er den eneste som henger igjen av de jeg refererte til. Jeg beklager at jeg ikke klarte å gjøre meg forstått av deg.



Sitat av robhol Vis innlegg
Det er ikke mulig for noen andre enn deg å vite hva motivasjonen din er for å ta det opp. Det jeg har sett, gjentatte ganger, er at Trump-fans (her snakker jeg om fans i og utenfor USA, ikke moderate) ustanselig hevder Biden er senil. Forståelig, ikke sant?
Vis hele sitatet...
Jeg har også sett de, men jeg ser de også på den andre siden (i nesten all form for politisk debatt).

Sitat av robhol Vis innlegg
1) Ingen ser ut til å ha gjort noe samstemt forsøk på å finne ut om det stemmer i det hele tatt. Dvs: flere har prøvd å etterspørre denne informasjonen, og fått servert Youtube-URL-spaghetti i stedet.
Vis hele sitatet...
Nei vi vet ikke, vi har bare det som er å gå på til enhver tid. Men hvem er det som redegjøre for Biden sin mentale helse når republikanerne hevder at de ikke kan få han utredet? Man skulle jo tro at demokratene hadde gjort dette på eget initiativ, og om resultatet var gunstig for deres del så kunne de jo bare ha delt gladnyheten med verden?

Sitat av robhol Vis innlegg
2) Det var/er ikke snakk om et fnugg av kritikk til egen leir, særlig gitt at Trump er en vandrende psykiatrilærebok. Dette skal ikke tolkes til Bidens forsvar: poenget er at hvis man har et problem med f.eks. usammenhengende tale, men ikke med Trump, så er dette selvmotsigende. Hvis man ganske enkelt misliker Biden, får man gjøre det, men da får man også være ærlig om motivasjonen eller mangelen derpå.
Vis hele sitatet...
Igjen en ting som skjer på begge sider. Jeg har et problem med både Trump og Biden, begge to var elendige kandidater etter min mening.

Sitat av robhol Vis innlegg
3) De nekter å oppføre seg i en debatt, eller debattere overhodet. Dette inkluderer slike ting som å ha et forhold til hvilke data man baserer synspunktet sitt på, hvor man har dataen fra, hvordan man presenterer den, hvordan man argumenterer for den, hvordan man imøtegår motargumenter, osv. Erfaringen min er at man som regel rekker å spørre første spørsmål om utdyping eller kilder, før man artig nok blir avfeid som "partisk" eller elitistisk.
Vis hele sitatet...
Dette skjer på begge sider, CNN har aldri tjent mer penger enn når de kunne melke Trump's fadeser.

Sitat av robhol Vis innlegg
Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg, men jeg vil gjerne være tydeligst mulig på hvorfor folk kan mistenke at du har bakenforliggende motiver.
Vis hele sitatet...
Vi utfordrer både eliten og en tilsynelatende majoritet her på forumet (basert på KPs), så det overrasker meg dessverre ikke at vi kan oppfattes på en sånn måte.

Jeg tror at alle mennesker i mer eller mindre grad assosierer hverandre over nettet med en polarisert versjon av en "gruppe". Det eneste vi har å gå på er nickname og tekst, vi har ikke tone eller uttrykk - hadde vi sitti rundt i en ring så tror jeg vi kunne ha kommet til en felles forståelse veldig mye raskere. Det illustrerer imidlertid en viktig påminnelse, og det er at polarisering er noe som stort sett skjer over internett - bare vitenheten om dette burde gjøre at vi behandler hverandre litt bedre over nettet.




Sitat av Harek Vis innlegg
Det blei jo bevist at noen videoer av Biden var manipulerte for å få han til å se senil ut.
Vis hele sitatet...
Og med deepfakes som stadig blir bedre så kommer dette til å skje konstant, i langt mer overbevisende grad. Desto viktigere er det at vi lærer oss å forstå hverandre over internett.
Sist endret av stepry; 15. november 2021 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.