View Single Post
Trådstarter
100
Sitat av zoober Vis innlegg
Jeg var den fattige kompisen blant venner med penger.
Vi kunne finne på mye rart sammen som ikke kosta penger, men skulle de gjøre noe som kostet penger så dro jeg og gjorde noe annet.
Hvis de inviterte meg med, så måtte de ofte betale for meg eller låne meg penger. Noen ganger så ønsket de det, andre ganger ikke. Og det er helt ålreit.

Hvis du har lyst på en burger så tar du ikke med deg en kompis du vet ikke har penger, hvis du ikke er gira på å sponse ham.
Hvis du du vil på kino, så er det ikke noe vits at du ringer en blakk kompis for å høre om han blir med, hvis du ikke er forberedt på å betale.
Spis før du møter dem, og heller finn på noe som ikke koster all verden av penger.
Vis hele sitatet...
Men er det riktig av meg å ikke bli med de ut når jeg vet at jeg må spise hvis vi skal være ute. Jeg klarer ikke gå 12 timer uten mat.

Når han får penga sine (ca.5k) og bruker alle de penga på klær. Så skal det gå utover meg?

Greit nokk at jeg inviterer han på bading osv. Da skal jeg jo betale.

Men når vi sitter på bensinstasjonen i 4 timer for å slappe av, så skal jeg altså kjøpe mat til han å. Bare fordi han bruker penger på klær han ikke trenger.
Sist endret av Rebo; 12. november 2021 kl. 11:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.