View Single Post
Takker for svar!

Sitat av Moneyking Vis innlegg
Først og fremst så sender ikke banken en automatisk e-post som spør om dette uten grunn eller fordi dem er nyskjerrig. Du har enten mottatt/overført beløp til kontoer som er under etterforskning for kriminalitet eller så står skatteetaten bak. Standard innhenting av informasjon skjer i nettbanken når du logger inn, får du en e-post fra en feks avdeling risk/aml så er det noe alvorlig på gang. Ikke glem at skatteetaten kan lett hente ut full konto utskrift når som helst fra banken, og banken får bøter om dem ikke følger anmodningen. Dersom du har handlet/solgt for store beløp så skal du være veldig forsiktig med å svare på e-posten før du har snakket med advokat. Du er ikke pliktig og svare heller, men som regel vil du bli utestengt om ikke.
Vis hele sitatet...
Det stemmer at eposten kommer fra risk/aml og jeg har handlet for relativt store beløp (rundt 400k NOK som har vokst til 600k) Hvorfor tenker du at jeg skal være forsiktig med å svare før jeg har snakket med en advokat? Det er handlet i år og har derfor ikke vært skattepliktig enda. Jeg har avviket fra det jeg førte opp da jeg tok banken i bruk som var at jeg hadde små beløp kryptovaluta ettersom dette var før jeg bestemte meg for å investere.