View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for tips alle sammen. Jeg er enig i at å lyve er lite kult, det er derfor jeg spør om en måte å være ærlig på og samtidig fortelle minst mulig detaljer som ødelegger sjansene for å få jobben. Jeg kjenner at jeg virkelig har kapasiteten og trangen til å jobbe og finne mening.

Er det andre som sliter med selvfølelsen i overgangen fra kriminalitet til straight? Jeg ruset meg ganske tungt i perioder, men jeg forsørget meg selv. Jeg hadde en identitet og en omgangskrets. Nå har jeg ingenting, og jeg føler meg som søppel.
Akkurat dette gjør at jeg sliter veldig med å holde meg i skinnet for tiden. Jeg finner ikke jobb, og jeg har det ærlig talt verre med meg selv i situasjonen jeg er i nå (arbeidsløs taper uten noe å være stolt av er slik jeg ser på meg selv) enn når jeg i det minste forsørger meg selv.
Jeg burde være stolt av å ha klart å komme meg ut av kriminaliteten, men jeg klarer ikke annet enn å savne å gjøre noe.

Som en flink norsk rapper sier: "Gata har ingen framtid, men gata har alltid plass til deg"
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hva du holdt på med, men får inntrykk av at det ikke er snakk om en joint på kvelden.

Hva med å si at du har jobbet deg gjennom alkoholproblemer? Det er litt mer stuerent, kanskje. Samtidig er du litt ærlig (rus er jo på mange måter rus, uavhengig av hva som var din gift.) og du får frem problemet med en gang så du har noen som vet når julebordet kommer og du kanskje kan finne på å falle for fristelsen?

Jeg tror de fleste ledere vil sette enorm pris på om en er ærlig om det i hvert fall, og av egen erfaring er det alfa og omega å bare ha lukket den døra før du står ved den og må ta vurderingen om du skal si det som det er eller ruse deg "bare i dag".