View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av burner84 Vis innlegg
Har jeg selvmedisinert over lengre tid? Starta for under et år siden. etter nøye vurdering.
Vis hele sitatet...
Har du ikke selvmedisinert eller ruset deg over lengre tid? Hva med sitatet fra førsteposten din under?
Sitat av burner84 Vis innlegg
Har gått på speed hele mitt voksne liv (16-37).
.....
Var drittlei makkakjøret, og begynte å bytte ut speeden med subutex.
Vis hele sitatet...
Sitat av burner84 Vis innlegg
Så man kan vel si at jeg har gjort meg avhengig av buprenorfin selvbevisst, siden jeg vet at alternativet er behandling for depressjon og angst med innleggelse og noe fuckings lyckepiller (zoloft f.eks er faen meg hardere for kroppen å innta enn subutex) Og jeg har selv erfaring med innlegelse på moenga psykiatrisk (ahus). Klager jeg til helsevesenet på dårlig psyke og depressive tanker, så responderer jo de med medisinering med lykkepiller...
Vis hele sitatet...
Jeg kan forstå at du er frustrert over at medisinene du får fra helsevesenet ikke fungerer som forventet, men er du sikker på at det ikke har sammenheng med at du bruker amfetamin samtidig? Når du skal bruke sånne medisiner, så er det viktig at helsevesenet er klar over at du bruker rusmidler i tillegg. Rusmidler i seg selv kan ikke akkurat sies å bidra positivt til effekten av såkalte "lykkepiller". Derfor kan det være greit om du først og fremst slutter å ruse deg på noe som helst, og slutter å selvmedisinere. Deretter kan du søke behandling for de psykiske lidelsene du da opplever etter å ha vært rusfri lenge nok til at din psykiske helse ikke er direkte påvirket av rusmidler.
Sitat av burner84 Vis innlegg
Tror du virkelig at jeg ikke vet hva jeg har begitt meg ut på?
Vis hele sitatet...
Jeg kan forstå at du har en viss forståelse av hva du har begynt på, men problemet er at det ikke er den riktige måten å gjøre det på. Det er på ingen måte holdbart eller sunt å gjøre det sånn som du gjør nå. Jeg oppfatter dette som at du ønsker å lete etter en unnskyldning til å kunne misbruke subutex, og dermed har funnet frem til at de psykiske lidelsene dine skal brukes som unnskyldning. Jeg sier ikke at du ikke har psykiske lidelser, men at du bruker dem som grunnlag for å tillate deg selv å bruke subutex i den graden du gjør nå. Du har tross alt ruset deg siden du var liten, som du skrev i førstepost. Er ikke det på tide å fokusere på å komme deg vekk fra rusen først, for så å forsøke å behandle de psykiske lidelsene dine?
Sitat av burner84 Vis innlegg
Jeg sier det igjen.. jeg kommer ALDRI til å innvolvere meg i norsk psykiatri igjen... Har uttalige ganger vært på DPS under samtaler med noen jævla hobbypsykologer som ser ut som dem akkurat besto barneskolen liksom... Hodet mitt fungerer som en "hobbypsykolog".. For tiden går jeg gjennom barndommen min og prøver å finne ut av hvorfor ting har blitt som det har blitt....
Vis hele sitatet...
Og dette har du gjort i en periode hvor du har misbrukt rusmidler eller legemidler? Det er ikke akkurat det mest optimale å gjøre. Du er nødt til å være fri fra ytre påvirkning som for eksempel rusmidler om du ønsker å gjøre noe med det!
Sitat av burner84 Vis innlegg
Kan godt hende du var heldig å fikk deg en bra lege som forsto deg, men jeg har blitt missforstått hele livet..JEG selv klarer å jobbe meg gjennom alle tanker som er oppi hodet mitt, ikke en ukjent persjon jeg ville ha brukt flere år på å gi tilltt...
Vis hele sitatet...
Jeg trenger ikke å utdype så mye i forhold til hvordan helsevesenet forstod meg, poenget mitt er at jeg selv gikk inn for å gjøre noe med det, og det var akkurat det som skulle til. Det spiller ingen rolle hvor flink legen din er, om du ikke selv går inn for å løse problemet. Med andre ord, slutt å ruse deg og misbruke medisiner. Du kan klare det, du må bare lete etter den lille indre styrken din! Finner du den, så forsøker du å gjøre noe med det.
Sitat av burner84 Vis innlegg
Hva vet u om hva som funker for meg? Du er akkurat like firkanta, som han legen jeg nevnte høyere opp... Kan ikke regne med å få enn dritt hjelp...
Vis hele sitatet...
Jeg vet ingenting om hva som fungerer for deg og ikke, men jeg vet at rusmidler og misbruk av legemidler absolutt ikke er et godt bidrag til å gjøre noe med problemene dine. Kall gjerne meg og legen din firkantet, men husk at det er firkantet av en grunn, og det er at man har studert, erfart, og sett at det er sånn det fungerer best. Problemet er at personer som misbruker rusmidler og legemidler gjerne ikke selv innser det.

Jeg var akkurat som deg, og ville ha legemidler for å behandle diverse ting, det fikk jeg ikke, og jeg ble frustrert hver eneste gang, byttet lege, gjorde alt i min makt for å få tak i akkurat det jeg mente at ville fungere for meg. Etter å ha blitt rusfri, ser jeg at herregud, så dum jeg var den gangen, er det mulig, det å være rusfri er så mye bedre, og gir et mye bedre grunnlag for å behandle mine psykiske og fysiske lidelser. Jeg har blant annet begynt med medisin mot ADHD, og det i seg selv gjorde det klart for meg at det kanskje kan ha vært ADHD-diagnosen som gjorde at jeg ruset meg, bare at diagnosen ikke ble oppdaget tidligere. Nå som jeg er på de medisinene, føler jeg at alle mine behov for behandling blir dekket, på samme måte som rusmisbruket mitt dekket de behovene jeg følte at jeg hadde den gangen.
Sitat av burner84 Vis innlegg
erga har jeg tatt sikte på å leve resten av livet med illegal handel med sub.. For å bli forstått av det norske helsevesenet går jo faen meg ikke...Visste før jeg la ut tråden at jeg kom til å få slike reaksjoner, for alle tenker vel SUB mot depressjon, han må jo ha tørna??? Men til det, sier jeg bare FUCK DEG! JEG vet hva som er best for meg, ikke en lege eller ARA/LAR...
Vis hele sitatet...
Den eneste grunnen til at jeg reagerer på dette og lurer på om du har tørna, er at du selv forteller at dette har sammenheng med rusmidler. Hadde det ikke vært en sammenheng med rusmidler, ville jeg ikke ha argumentert med rusmisbruk som grunnlag.
Sitat av burner84 Vis innlegg
For alt skal gå etter boke vettu... Et legemiddel kan jo IKKE ha positive effekter på forskjellige ting, den virker nok bare mot det som opprinnelig står på pakka, at den er imot. Rivotril f.eks er vel en medisin mot epilepsi-anfall, men jeg har da hørt at leger har skrevet det ut både mot dårlig søvn og nevrotiskhet...
Vis hele sitatet...
Jeg er også frustrert over at alt skal gå etter boka, da jeg mener at Seroquel er en medisin som fungerer perfekt for meg til å sove på. Dessverre er det slik at Seroquel ikke skal brukes til søvnproblemer, dermed er det vanskelig for meg å få den dosen som faktisk fungerer. Hvis du har hørt om leger som har skrevet ut Rivotril på andre indikasjoner enn epilepsi, så er det så klart en vurdering som blir tatt av legen, ikke av pasienten selv. Her er det du som har vurdert at Subutex er det som fungerer for deg, ikke en lege.
Sitat av burner84 Vis innlegg
så åssen faen er du kvalifisert til å fortelle meg at jeg IKKE kan bruke subutex for å føle meg bra i hverdagen... har slutta med vinnings kriminalitet,ruse meg... treffer barna ofte... Det du mener er at jeg burde heller skaffe meg psykolog og starte på lykkepiller igjen? Slik at jeg mister kontakten med barna etterhvert og isolorer meg for meg selv, for det er realiteteten hvis jeg starter på lykkepiller igjen...
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke kvalifisert til å fortelle deg at dette ikke er noe du burde gjøre, men jeg er en erfaren rusavhengig og har våknet opp fra mange år med stort rusmisbruk, dessuten har jeg også erfart å være i en lignende situasjon som deg. Jeg sier ikke at det ikke er bra at Subutex fungerer så bra på deg til det du ønsker, jeg sier bare at dette er en vurdering du ikke burde ta på egen hånd.
Sitat av burner84 Vis innlegg
kanskje jeg tilogmed tar livet av meg.. JA selvmordtanker er jo en vanlig bivirking på lykkepiller.. så du vil heller at jeg skal ta livet av meg? for det er INGENTING ANNET som funker... kan du skjønne det?
Vis hele sitatet...
Jeg håper selvfølgelig ikke at du tar ditt eget liv, det er absolutt ikke et utfall noen av oss ønsker. Det eneste jeg ønsker er at du skal tenke deg litt om, og i det minste se om du klarer å finne den indre viljen til å gjøre noe med problemene dine uten å involvere rusmidler eller misbruk av legemidler, og ihvertfall ikke ta vurderinger som ikke involverer helsevesenet, som faktisk er der for deg. Det eneste du trenger å gjøre, er å ikke involvere rusmidler i behandlingen du mottar fra helsevesenet. Slutt med rusmisbruk, vær rusfri en stund, motta hjelp fra helsevesenet, kom tilbake hit om et år eller to, og fortell meg om dette hjalp eller ikke. Hjalp det ikke å gjøre det sånn, så skal jeg gi meg.

Lykke til!