View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av reflecteddark Vis innlegg
Du har ikke vært rusavhengig og i alle fall ikke over "lang tid". En som har vært rusavhengig, spesielt over lang tid (minst flere år med sammenhengende bruk av mer enn 1 stoff) ville aldri ha skrevet det der eller hatt en slik mening. En tidligere rusavhengig ville heller aldri, aldri ha brukt ord som "misbruk".
Vis hele sitatet...
Nå har jeg vært rusavhengig i 13 år, hvorav de 3 siste årene har vært uten inntak av rusmidler.
Jeg har misbrukt alt, men aldri prøvd heroin, det er det eneste jeg ikke har prøvd.
Hvorfor ville ikke en tidligere rusavhengig brukt ord som "misbruk"? Jeg har blitt frisk og har forstått hva jeg har holdt på med. Jeg legger ikke skjul på noe som helst, og har reflektert godt over hva jeg har gjort, hva jeg har ødelagt, hva jeg har løyet til meg selv om, hva jeg ønsker å lære av det jeg har gjort. Jeg vet ikke hva du mener med akkurat dette avsnittet, går det altså ikke an for en rusavhengig å våkne opp?
Sitat av reflecteddark Vis innlegg
Ut ifra hvordan du skriver så minner du mer om en talsperson for FRP enn noen som har vært rusavhengig og virkelig kjent på kroppen hvordan det er å gå gjennom f.eks. Abstinenser eller å ha det så vondt at man heller tar selvmord enn å gå gjennom livet uten noen form for "rus" eller medisinsk hjelp.
Vis hele sitatet...
Når man først har gjennomgått behandling, mottatt medisinsk hjelp og er ferdig med abstinensene, så trenger man nødvendigvis ikke fortsette med det resten av livet, dersom man selv går inn for å ikke gjøre det, noe jeg har gjort. Selvmordsforsøk? Selvfølgelig har jeg gjennomgått det også. Abstinenser? Det har jeg selvfølgelig gjennomgått også!

Jeg trengte bare å våkne opp og forstå at hvis jeg skal ha et normalt liv, så måtte jeg ta et valg om å holde meg langt unna rusmidler og legemidler som syr puter under armene mine. Kan ikke du eller trådstarter gjøre det også? Livet er hardt, og det å ta snarveier er ikke en holdbar og langvarig løsning, om det i det hele tatt kan kalles løsning, da det absolutt ikke kurerer noe som helst. Skal man bli kurert, må man selv gå inn for det, og ta tunge valg!

Sitat av reflecteddark Vis innlegg
Tviler på at du har noe spesiell erfaring med rus eller psykiske lidelser. Kanskje, i helt verste fall, så fikk du utskrevet paralgin forte i ett par måneder og tror du derfor kan kalle deg tidligere rusavhengig og vet alt om hva dette innebærer.
Vis hele sitatet...
Dette er nok bare en bitteliten del av min rusavhengighet, og stemmer absolutt ikke. Jeg vet akkurat hva rusavhengighet er, gjør du?
Sitat av reflecteddark Vis innlegg
Det finnes mange gode grunner til at reseptsystemet eksisterer, men langt ifra alle grunnene er gode. Spesielt ikke visst du har rusproblemer eller har hatt dette og en dag får kreft og må ha de sterkeste smertestillende som finnes i svært høye doser. Da vil man virkelig se hvor umenneskelig de strenge reglene rundt utskrivning og systemet generelt er.
Vis hele sitatet...
Jeg kan være enig i at det er frustrende at reseptsystemet er så strengt, men jeg ser også hva poenget med det er. Gjør du ikke det?
Sitat av reflecteddark Vis innlegg
Ofte går ikke selvmedisinering bra, noen ganger går det relativt greit. Når det ikke går bra så er det som oftest fordi politiet konstant er ute etter å ta deg, man må oppsøke miljøer man helst skulle holdt seg unna, fordi man alltid går rundt og er konstant paranoid eller av andre grunner som kun er en direkte, juridisk konsekvens fordi noen i Oslo har bestemt at dette skal det slås hardt ned på. Har sjeldent selve rusen i seg selv som direkte årsak. Ellers så ville man fått det samme problemet når det samme blir utskrevet av lege.
Vis hele sitatet...
Kanskje selvmedisinering hjelper, kanskje det ikke gjør det, men når trådstarter kun har basert seg på selvmedisinering i lang tid, så er det på tide å prøve å gjøre noe annet, som for eksempel å slutte å selvmedisinere seg selv og heller jobbe med problemet. Jeg kan ikke se at trådstarter har skrevet noe om at han har vilje til å prøve å løse problemet. Alt han vil er å sy puter under sine egne armer og dempe symptomene på problemet han ikke vil gjøre noe med!
Sitat av reflecteddark Vis innlegg
Manipulering er noe som ofte krever mye løgn, å opprettholde en løgn og så mye annet som er nærmest umulig for en rusavhengig å gjøre. Manipulering og løgn funker best for de som allerede lyver og manipulerer til vanlig. Tar ikke lang tid før man blir avslørt når man er rusavhengig.
Men ofte er det nødvendig for å i det hele tatt ha et lite håp om å overleve i denne svært uempatiske verden.
Vis hele sitatet...
En rusavhengig som ikke ønsker å innrømme rusavhengigheten, og heller ikke slutte å ruse seg, men heller skjule det for seg selv og andre, vil lære seg å manipulere. Jeg vet ikke hva du mener med at rusavhengige ikke klarer å manipulere, betyr det at rusavhengige mangler evnen til å bruke hjernen sin? Rusavhengige har gjerne et mål, og det er å ruse seg, samme hva som kommer i veien. Jeg møter stor enighet i flere miljøer om at rusavhengige er eksperter på å manipulere, og gjerne beholder den atferden etter å ha sluttet å ruse seg. Kan ikke du spørre en psykolog eller pårørende til rusavhengige? Jeg er ganske sikker på at de er enige med meg.
Sitat av reflecteddark Vis innlegg
Du klarer ikke engang å stå for meningene dine. Eller poster du som skjult bruker kun for gøy?
Vis hele sitatet...
Hvor står jeg ikke for meningene mine? Jeg har holdt meg til det samme hele veien. Årsaken til at jeg poster med skjult bruker har du ingenting med, men kan det være fordi jeg ikke ønsker at det skal være mulig for personer som kjenner mitt brukernavn å lese at jeg har vært rusavhengig lenge?

Nå kan du iallefall svare på om DU har vært rusavhengig og har innblikk i det?