View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av burner84 Vis innlegg
Kan du utdype det? Manglende innsikt?Har nok av innsikt jeg.. Ja, det sto det i epikrisen fra forrige kartleggingstime også. Var det som fikk meg til å tenne på alle plugga..Jeg har et problem å det er at jeg må kjøpe medisin illegalt...Så kan andre mene at jeg seriøst har problemer..
Vis hele sitatet...
Ja, det kan jeg komme med. Les videre ...
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
TS bruker medisiner han ikke får forskrevet, og unngår med dette noen jævlig kjipe konsekvenser. Det tror jeg dog er vanskelig for folk som ikke har vært på kjøret å forstå.

Det er ikke inntaket av Subutex man må se på. Det er fordelene og ulempene ved bruken, og hvorvidt situasjonen til TS og dermed dem rundt han blir verre om han ikke bruker Subutex.
Man må se på det store bildet.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært på kjøret i lang tid, og nå som jeg har sluttet, har jeg kun et eneste råd å komme med, og det er at legemidler eller rusmidler ikke bør inntas uten at det er foreskrevet av lege. Det er en god grunn til at resept-systemet finnes, og man bør respektere det i så stor grad som mulig. Det å selvmedisinere går ikke bra, uansett hvordan man vrir og vender på det, akkurat som trådstarter gjør. Det sier meg at trådstarter har manglende innsikt i hva han driver med.

For meg er rusmisbruk alltid svart / hvitt, fordi enten så misbruker man legemidler / rusmidler, eller så gjør man ikke det. Det å finne på unnskyldninger og snarveier rundt for å kunne misbruke legemidler forteller meg at man ikke har et aktivt ønske om å rette opp i sine egne problemer. Det å innta legemidler er en snarvei og en midlertidig løsning, ikke en kur. Dette legemiddelet vil over tid miste sin effekt, for å ikke snakke om at det også gir andre ulemper med på kjøpet.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Kan du forklare mer rundt hva du mener er det problem? Ikke bare kast ut en sånn påstand uten å utdype.

Er du enig eller uenig i at det er et MYE større problem om TS går tilbake til sin tidligere livsstil med injisering og fullstendig manglende evne til å ta vare på dem rundt seg og seg selv?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det er et problem at trådstarter går tilbake til å injisere eller misbruke rusmidler i en større grad enn det som gjøres nå, men jeg er uenig i at å manipulere til seg legemidler er en god løsning. Den eneste gode løsningen er å ta det opp med lege og jobbe med problemene sine, ikke å manipulere seg til det. Det å manipulere til seg rusmidler og legemidler er en typisk rusmisbruker-atferd, og det i seg selv sier at trådstarter har problemer.

Det er en dårlig ide, og jeg ønsker ikke å bidra med råd til trådstarter som gjør at dette blir mulig, til tross for at jeg har noen ideer til hvordan det kan gjøres. Det eneste jeg ønsker å bidra med er råd som at trådstarter bør jobbe med problemene sine, ikke skjule dem, noe det å innta subutex nemlig gjør.
Sitat av burner84 Vis innlegg
Men har jeg spurt om noens mening? Jeg spurte om hva slags sjanser jeg har for å komme inn i lar, å hva jeg eventuelt kanj gjøre for å bedre sjansene mine.. gir vel faen i at folk mener jeg har problemer...det er ikkno nytt
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig i at du ikke har bedt om noens mening.
Sitat av burner84 Vis innlegg
burde jeg lyve å si jeg har heroin problemer og legge på skikkelig?
Vis hele sitatet...
......
Sitat av burner84 Vis innlegg
Takk.. endelig noen som skjønte greia alle rundt meg nyter godt av at jeg går på sub om dagen..tilogmed purken får jo mindre å gjøre..barna ser meg oftere, besøker min mor oftere..tar tak i dagligdagseting som betale strømregning osv (noe jeg ga faen i før) Jeg ser bare positive ringvirkninger av dette jeg, så skjønner ikke hvorfor dem skal nekte meg LAR
Vis hele sitatet...
Det er ikke vanskelig å forstå akkurat hva du ønsker å oppnå, jeg har vært der selv, alle misbrukere jeg kjenner / har kjent har også vært der selv! Det er erfaring jeg kommer med, ikke noe annet. Som jeg sa, det er en god grunn til at dette systemet eksisterer, man kan ikke bare gå inn hos legen og bestille en resept. Legen må vurdere det, og det er viktig at legen vet akkurat hva du sliter med. Du har gått på det i mange år som du selv skriver i førstepost, er det ikke på tide å gi seg og prøve å finne noe annet? Du har ikke akkurat prøvd noe annet når du har gjort dette i så mange år. Du har bare skjult problemene dine, ikke jobbet med dem!