Tråd: ADHD medisin
View Single Post
Hei, jeg er en 23år gammel mann med ADHD som nylig har begynt bachelor innenfor ingeniørfag.

Gikk daglig på medisiner, frem til ca 15års alderen, men sluttet grunnet bivirkinger. Det gikk helt fint på ungdomskolen og videregående, og jeg klarte meg igjennom det med gode karakter.

Universitet er en annen sak, og jeg har truffet veggen.
Jeg ligger allerede langt bak pensum, og karakterene mine er langt ifra imponerende. Merker behovet for medisinen er sterkt, sitter så og si hele dagen med skolearbeid.

Vært i dialog med lege og måtte avlevere urinprøve grunnet at jeg har vært av medisiner en stund.

Jeg røyker hasj i helgene etter jeg har slitet meg igjennom uken på skolen, for å endelig få litt ro i kroppen.

Dette ga selvfølgelig utslag på THC.

Grunnet dette må jeg levere 6mnd rene pisseprøver, noe jeg fint kan gjøre, men problemet er at jeg får ikke lov til å starte opp på medisiner før jeg har pisset reint i 6mnd.

Jeg kan ikke vente 6 mnd, er jeg redd jeg vill falle helt ut, da jeg allerede er ekstremt overveldet.


Så mitt spørsmål til dere:


Hva kan jeg gjøre? Har lagt fram situasjonen min til legen, men han referer kun til regelverket og sier han ikke kan gjøre noe.

Ville det hjulpet å bytte lege? Er det noen jeg kan kontakte for å hjelpe situasjonen min?

Føler meg rett og slett knullet av systemet bare fordi jeg tar meg en joner i ny og ned...
Sist endret av Bolebenny; 24. september 2021 kl. 21:01.