View Single Post
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Æhhhh, nå ble jeg plutselig usikker på hvordan jeg gjorde det den gangen jeg skulle få Cloudflare til å lage en proxy til en spesifikk port, jeg brukte port 2095, men husker ikke hvilke innstillinger / hvilken DNS-record jeg lagde for å gjøre dette..

1: Årsaken til det er ukjent, men ikke tenk så mye på det, så lenge SRV-recordene fungerer til å finne og bruke serveren.
2: Ja, usikker.. Skal undersøke litt mer hvordan jeg gjorde det den gangen..
3: Du skal ikke kunne aktivere proxy, det ville isåfall ha vært helt feil, fordi da får brukeren ikke IP-adressen til serveren din, men Cloudflare sin.

4: SRV fungerer ikke i forhold til HTTP-trafikk, så det er derfor du ikke får det til. Det er en annen type DNS-record du må sette opp for å forwarde til dynmap.domene.no:2095, det er det som er problemet, jeg husker ikke hva jeg gjorde.

Uansett, en annen løsning er at du setter opp webserver på maskinen din selv, og får denne webserveren til å videresende til 2095 Har du erfaring med Apache / Nginx webserver?
Vis hele sitatet...
Takker for flere oppklaringer. Skal undersøke litt mer jeg også.

Har så godt som ingen erfaring med apache/nginx. Satte opp en nettside i rein html og CSS på en webserver for en del år tilbake.
Tenker du at å sette opp en CNAME til en nettside, som automatisk sender meg videre til dynamic.domene.no:2095?