View Single Post
Sitat av pikkoras Vis innlegg
Skal ikke legge skylden på deg, men du glemmer ikke bare 270k sånn sett, så at du ikke tok kontakt tidligere synes jeg er rart.

Men for all del, kan være lånekassen som har feil her, men på slutten av dagen så tror jeg det kan bli vanskelig å komme seg unna denne.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg, problemet er att jeg har ikke tatt ett lån på 270K jeg har studert og gått videre - var lånet var på, det er ikke noe jeg har aldri tenkt på. Jeg tok et lån som jeg skulle betale på 25 år - men om man ikke betaler en krone på 3 år så blir det overført

Sitat av HappyMag Vis innlegg
Har selv fått studielånet overført til statens innkrevingssentral. Det jeg måtte gjøre var å betale inn det beløpet som skulle vært betalt for de årene jeg ikke hadde betalt.
Først da fikk jeg overført lånet tilbake til lånekassen.

Statens innkrevingssentral var ikke spesielt behjelpelig, og sa til meg at dette var eneste mulighet.

Om det samme gjelder deg, ville jeg prøvd å få det over til lånekassen så fort som mulig. Om det går for lang tid kan det havne permanent hos sismo.

Lykke til! Sismo er noe dritt
Vis hele sitatet...
Dessverre er det så att min lån har blitt permanent overført, uten at jeg viste om dette - jeg visste ikke en gang att lånet ble først overført till SISMO - jeg fikk aldri brev eller e-post (Lånekassen bekreftet selv at de ikke hadde sendt e-post)

Om jeg hadde kontaktet lånekassen to måneder før hadde de ført det tilbake, men det er nå umulig.

Jeg tok eg lån som skulle betales tilbake på 25 år - det var det jeg trodde. Men nå nekter lånekassen å si at de har gjort feil.
Sist endret av Untitled__2; 28. august 2021 kl. 21:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.