View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Har akkurat bestemt meg for å aldri ta metadon igjen.

Har akkurat bestemt meg for å aldri ta metadon igjen. Blir spennede når jeg skal ned å hente i morgen. Høre om de vil skrive under på at jeg ikke har dritt i LAR og gjøre, og at det hadde gitt mye mer mening å gi meg opiatene mine som man gir medisin tiol vanlige mennesker. Skal få skiftet til oxy og begynt detox. Ny kåk i morgen og. Det blir digg.

Tenk hvor absurd det er å ha meldeplikt for å få medisiner du er avhengig av.

Folk i ND har omtrent samme meldeplikt som meg. Riktignok kan jeg få stedet og tiden min endret, men i det store og hele er det eksakt det samme. Jeg ilegges en kontrollrutine som normalt sett ansees som straff likestilt med fengsel, på permanent basis, fordi jeg trenger nettopp opiater. Eller, ikke forid jeg trenger opiater - reglene følger jo ikke substansgruppen. reglene følger grunnlaget for at man behøver det.

Ser dere ikke hvordan dette er strukturell rasisime på sitt beste, med unntak av at det ikke går på rase, men på helse?
Vis hele sitatet...
Men du kommer jo ikke til å få oxy av legen for å gå av metadonen. Hvis det var det du mente da? Eller har du legen så langt rundt lillefingeren?

Jeg har sagt det før og begynner sikkert å bli irriterende nå, men hva med å gjøre det safe og sett i gang med en langvarig nedtrapping? Du har gått nok runder med dette til å vite at når du føler den gode oxyen eller heroinen eller noe av godsakene igjen så kan det vekke monsteret igjen. Jeg har tenkt samme tanke selv. Gå av sub med heroin pga halveringstiden. Man vet hva som kommer med abstinenser og man kan fint klare det, men så da?

Denne opiathjernen vår er et geni. Den veit nøyaktig hvor den skal trykke, og plutselig så er det et helvete igjen. Og hvis du enda ikke har sett den. Sjekk ut brennpunkt på nrk med Siri getz Sollie. Den siste dosen heter den. Take it slow and do it right.

Jeg føler vi tenker så forbanna likt på så mye. Vi hadde vært en force to be reckoned with hvis vi hadde vært kompiser. Vær forbanna forsiktig nå. Ingenting haster sååå mye. Men uansett, jeg krysser testiklene mine for at alt skal ordne seg for deg.