View Single Post
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Hva mener du med vaksinefornektelse? At folk nekter for at vaksinen har en funksjon?
Vis hele sitatet...
Sett bort ifra de som mener det er befolkningskontroll, inndragning av privilegier og 5G i armen. Så ja, de som fornekter at den har en positiv innvirkning på risiko for alvorlig sykdom og spredning av sykdommen. Folk som kommer med kilder som underbygger motpartens meninger om at den er nyttig. Men ikke skjønner det selv fordi de er så opptatt av overskrifter som "vaksinerte kan smitte andre" og stresser ut med å poste denne uten å lese innholdet om hvordan vaksinen både forebygger alvorlige symptomer og reduserer spredningen kraftig. Om vi alle skal ha en gedigen orgie fordi alle er vaksinerte og alt er bra igjen så selvfølgelig vil det være spredning, men det er ikke et argument mot å vaksinere seg, akkurat som det ikke er noe argument å spare vaksinen til de som er i risikogruppen, for de er jo prioritert for LENGST. Jeg er ikke en blind sau, men jeg ser jo det at risikoen for alvorlige bivirkninger er mye lavere enn den ene tiendelen som ikke er i risikogruppen og likevel blir alvorlig syke. Dessuten er jeg såpass lei dette makkverket av et forkjølelsesvirus at jeg er villig til å gjøre min del for å bremse spredningen.