View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Fase 2-studiane starta for over eit år sidan, ref t.d. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2034577.
Vis hele sitatet...
Og hva sier den studien? Hvordan er den relevant til poenget mitt?

Vitenskapelige forskningsstudier, samme som du linket til, er basert på målinger. Første vaksine ble gitt 28. Desember 2020, derfor finnes det ingen målinger enda som bekrefter at vaksinen gir immunitet over ett år.

Derfor blir det feil å si:
We know that fully vaccinated people still have good immunity after a year—and probably longer.
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du vart ikkje kontrollert, og difor finst det ikkje vitenskapleg grunnlag...? Seriøst?
Vis hele sitatet...
Ja, dette er seriøst. La meg gi et eksempel:
På skolen er det 10 elever. Hvis jeg og Indiana Jones ikke møter opp til opprop blir det heller ikke registrert oppmøte på oss. Så gjør vi en studie av klassen som sier at f. eks. 50% har haiketommel. Det er 50% av 8 personer. I denne studien finnes det derfor ikke grunnlag for å si noe om tommelen til meg eller Indiana Jones.

Med samme logikk, finnes det ikke dokumentert vitenskap som sier at naturlig immunitet er dårligere en vaksine-immunitet.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du argumenterer stortsett for at du ikkje forstår temaet.
Vis hele sitatet...
Unødvendig kommentar. Jeg er helt åpen for at det er mye jeg ikke forstår, og det er derfor jeg argumenterer. Det du egentlig sier her er at du ikke forstår hva jeg argumenterer for. Da er det bedre om du spør, så kan jeg utdype eller forklare det på en annen måte.
Sist endret av boblesaft; 11. august 2021 kl. 16:21. Grunn: Fjernet avsnitt og omformulering