View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vel, kva foreslår du som alternativ til vaksinering?
Vis hele sitatet...
Det beste alternativet til vaksine for langtids immunitet, gitt at du ikke er i risikogruppen, er å bli smittet av viruset direkte. Å overleve et levende virus gir bedre immunitet enn en etterligning av et virus, særlig med tanke på mutasjoner som forekommer etter produksjon av vaksinen. Kilde: Utsagn fra lege på Youtube. (Tidskode til utsagnet er innbakt i lenken).

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vaksinering reduserer sjukdomsbyrda og smitteomfanget, og lar oss vende tilbake til meir normalt liv.
Vis hele sitatet...
Vaksinen beskytter den vaksinerte mot viruset, men den stopper ikke spredningen. Kilde fra samme lege.

Problemet har aldri vært smitten i seg selv, men skaden den utgjør på de i risikogruppene. Å selge ideen om at vaksine skal sette en stopper på pandemien kommuniserer en falsk trygghet til vaksinerte og asymoptomatiske. Dette er bekymringsverdig for de i risikogruppen. Det er flere dokumenterte alternative tiltak for å styrke immunforsvaret (kilder ved henvisning).
Personlig har jeg merket hvor hensynsløse folk har blitt etter vaksine når jeg har behandlet opptil 100 kunder daglig midt i Oslo gjennom hele pandemien.

Kritikken min er ikke rettet mot vaksinen eller de hensynsløse folkene, men mot feilinformasjon fra helsemyndighetene som legger utgangspunktet for tiltak og strategier for å bekjempe viruset. Jeg klandrer ikke media ettersom de har alltid lagt vekt på de mest dramatiske nyhetene for å få lesere. Det er dog leserens ansvar å være kritisk til media, staten, og se på relevant statistikk for tiltak og strategier.

Kilde fra nhi.no (tar ikke i betraktning vaksinerte):

Sitat av nhi.no
Studien viste at asymptomatiske pasienter finnes, og de utgjorde 36 prosent av pasientene i denne studien. Virusprøvene viste at disse pasientene produserte samme mengde virus som de symptomatiske pasientene. Med andre ord, de produserer nok virus til å infisere andre mennesker.
Vis hele sitatet...
Vaksine hindrer ikke spredning, men symptomer, og det som hindrer oss fra å leve et normalt liv er restriksjonene gitt av staten. Derfor er det viktig at staten baserer tiltakene sine på relevant statistikk og vitenskap.
Av smittetilfeller er 90k av 140k (64 prosent) under 40 år—av disse har 6 personer dødd med viruset, som tilsvarer omkring 0,007 prosent. Ettersom jeg er langt unna risikogruppen, har jeg valgt å ikke vaksinere meg til fordel for de som trenger det mer. Disse tallene er regnet ut fra vg.no sin oversikt. Fint om folk gjør sin egen utregning.

Smittespredning:

Dødstilfeller:


Jeg er åpen for at jeg kan ha tolket feil, og da setter jeg pris på saklige motargumenter og relevante kilder. Hvis noen er i tvil om noen av påstandene mine er jeg åpen for å utdype og eventuelt referere til andre relevante kilder.

Personlige anklagelser og påstander om meg blir høflig ignorert. På reddit blir jeg bannet og kalt "anti-vakser," derfor prøver jeg å fortsette diskusjonen her istedet.