View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
Har jeg noen gang sagt eller ment at folk ikke dømmes på grunn av manglende hjemmel?
Greit, så var fysisk motstand ikke dekkende nok i det hele tatt. Jeg hadde håpet det heller var mulig å forstå poenget mitt rundt lovverket i stede for å diskutere detaljer vi allerede er enige om. Men her kan man ikke senke skuldrene 2 sekunder uten misstolkning
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg pirker er at det for det første er en ganske vanlig misoppfatning at du må kjempe imot hvis det skal være voldtekt, og for det andre at man ofte bortforklarer manglende etterforskning med at man ikke har hjemmel og det går uansett ikke an å bevise. Beklager hvis du egentlig ikke misforsto dette, men mange gjør det så jeg synes det er verdt å rette opp i.

Hvis ikke den norske straffeloven stiller krav om at vold, trusler eller bevisstløshet må dokumenteres før et overgrep kan etterforskes og påtales som voldtekt ønsker jeg gjerne noen kilder på dette.(ikke type blogg.no og Wordpress)
Vis hele sitatet...
Den stiller krav om truende adferd, ikke nødvendigvis eksplisitte trusler. Det er ikke bra nok, men det stemmer altså ikke at man må gjøre fysisk motstand, det synes jeg var verdt å poengtere, uavhengig av hva du egentlig mente med den påstanden. Kilden min er straffeloven.

Nå snakka ikke jeg om beføling, den innebærer også en del andre ting.
Vis hele sitatet...
Som hva da? Beføling av en viss intensitet (masturbering) er definert som seksuell omgang.
https://snl.no/seksuell_handling
Sist endret av *pi; 29. juli 2021 kl. 17:52.