View Single Post
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Dette er et interessant argument som jeg også har tenkt litt på. Folk dør jo av influensa hvert år, men likevel vaksinerer vi i all hovedsak bare gamle og eldre for dette. Har alle dere unge, friske mennesker her i tråden som har tatt/tenker å ta corona vaksine også tenkt å begynne med årlige influensavaksiner? Forklar gjerne hvorfor/hvorfor ikke. Jeg er genuint nysgjerrig på hvordan dere vurderer corona mot influensa.
Vis hele sitatet...
Jeg har av og til gjort det, fordi influensa er så jævlig styr. Men det er ikke sammenlignbart. Covid-19 er mer dødelig, gir skumlere langtidsvirkninger og er mer smittsomt. Dessuten har befolkningen en viss motstand mot de ulike influensavariantene, siden de kommer år etter år. Det er altså mindre sjanse for å få influensa enn for å få korona (gitt at de fleste ikke vaksinerte seg), og sykdommen er skumlere. Jeg er ikke livredd korona, det går sannsynligvis bra, men risikoen er rikelig stor nok til at det er verdt den mye mindre risikoen ved å vaksinere. Jeg krasjer vanligvis ikke bilen heller, men bruker bilbelte fordet. Ulempe vs nytte.