View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, i forholdet 1000:1 eller så... Kort sagt er det ingen ideer som er så idiotiske at du ikkje finn nokon med phd som støtter dei. Dette er ikkje argumentasjon; det er å spre FUD.

Nei, fordi vi har hatt rimeleg inngripande tiltak har få vorte sjuke. Foreslår du at vi skal fortsettje med dei tiltaka?

Kvifor bryr vi oss med medisin generelt då? Ville du ikkje tatt antibiotika mot infeksjon heller? Stortsett så går det jo bra, sjølv om det i enkelte tilfeller er livstrugande...

Kva bivirkninger sikter du til, og kva prevalens har dei, og er det stadfesta at det faktisk er bivirkninger og ikkje tilfeldig?

Når mange nok er vaksinert vil vaksinerte utgjere fleirtalet av smitta ja. Vaksinene er ikkje perfekte.

Men sjå gjerne på linja over døde i Israel. Ser du noko? Den har stupt til nær null.


Du har fortsatt ikkje presentert argumentasjon utover fud for ditt standpunkt. Skjerpings.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan man siterer flere deler av et innlegg, så du får alt i ett. Om vaksinen var så effektiv, skulle ikke ta uvaksinerte utgjøre den største andelen? https://www.timesofisrael.com/just-o...d-under-60-tv/
Etter ett år med pandemi er vi bare oppe i over 4 milioner kjente dødsfall. På denne tiden vil altså de som var mest alvorlig utsatt sannsynligvis allerede være død. Men om ikke corona hadde drept dem, så hadde nok en god del andre sykdommer drept dem også, lungebetennelse, vanlig influensa o.l. Du sier at jeg ikke har presentert argumentasjonen min, men mitt argument er jo at corona er ikke alvorlig nok til at en frisk person under 60 skal trenge vaksinen. Det er ingen som sier at medisin ikke fungerer, eller ikke er nyttig, så skjønner ikke helt hvorfor du får det til at det er hva jeg har sagt. Men dødsfall og sykdom er en naturlig del av livet. Flere tusen dør hver eneste dag av alt mulig. Derfor tåler vi fint at noen dør, eller blir alvorlig syke.

Jeg mener også alle tiltak bør fjernes umiddelbart. Men, det blir nok et styr med alvorlig influensa og andre ting utover høsten og da regner jeg med du mener influensavaksinen må rulleres ut til alle sammen også.