View Single Post
Sitat av yomomma Vis innlegg
Selvfølgelig er du uenig i alle grunnene. Hva er et godt argument mot vaksina da?
Du kommer jo bare med "Tenk hvis du blir smitta, da får du ha lykke til med lite lungekapasitet. Nå har det kommet noen hissige mutasjoner som blir enda verre".

Det er tydeligvis livsfarlig for meg å ha en annen mening.

128 000 smitta av 5 millioner mennesker er ikke ille hvis jeg fortsetter som før å bruker munnbind og har god avstand blant folk.

Eneste argumentet ditt for dette er "Kjipt hvis du blir smitta og får indre organer ødelagt".

Og veit du hva eller?

Nå om dagen som landet har åpna mye i byene omtrent til normalen, så går nesten INGEN med munnbind lengre, og folk flest har slutta å ta avstand.
Gjett hvem som fortsetter med munnbind og avstand?? Det er meg! Lurer på hvem som er verst jeg?
Vis hele sitatet...

Et godt argument MOT vaksinen? Nei si det du. Sålangt har jeg ikke hørt ett eneste ett. Og ikke klarer jeg komme på noen heller.

Om du fortsetter med både munnbind og avstand så reduserer du jo risikoen for å bli smittet. Men hvor lenge vil du klare det? Du har klart halvannet år snart. Men hva skjer i oktober om du drar på fest? "Resten av landet" er vaksinert, folk har kastet maskene, det drikkes alkohol, stemningen er god, det danses tett og det klemmes og klines.

Etter festen viser det seg kanskje at du ikke var den eneste på den festen som ikke var vaksinert. Og at det sannsynligvis var en av dere uvaksinerte som bragte smitten med på festen og nå er du også smittet. Og hva med ONS, sjekking, klining, og knulling? Er ikke det gode grunner til å ta vaksinen? Nærkontakt rett og slett?

Vaksinen skal la deg leve med lavere skuldre og lavere beredskapstilstand i årene fremover. Uten vaksinen må du jo selv være ansvarlig og ta ansvar for smitterisiko. Hele veien helt tiden. Maske. Avstand. Sølibat eller sex mot fersk test og karanteløfte?

Men som sagt. Vaksinen er ikke lovpålagt. Du bestemmer selv. Bare ikke gå den veien fordi du ønsker å fremstå som spesiell eller for å markere avstand til A4 eller det etablerte. Det er det ikke verdt.
Sist endret av _abc_; 18. juni 2021 kl. 08:45.