View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Vidarlo: Jo. Jeg forstår at dette er komplisert. At det ikke er bare sort/hvitt. Men som med så mange nyanserte ting kommer man til slutt til et pungt der det må taes en avgjørelse. Der man må ta ett valg selv om det bare er to å velge mellom.
Vis hele sitatet...
Det er eit falskt dikotomi. Det er ikkje to val her; du kan både støtte palestinarane sin rett til land, og kritisere Hamas oppførsel. Du kan både støtte Israel sin rett, og kritisere deira oppførsel.

Men du insisterer, trass i at fleire har påpeikt at det er nyansert å forenkle det ned til at Israel er Good Guys, og palestinarar Bad Guys...
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Myoxo: Vel. Jeg tror jeg misforsto deg litt. Eller kanskje vi snakker litt forbi hverandre.
Men sånn konkret. Hvis vi ikke klarte å kaste nazistene ut av Norge i 1945, ville det vært ok for den neste generasjonen å ta Norge tilbake? la oss si 40 eller 50 år senere? Hva synes du? La oss si at de beholdt sitt Norske språk, kultur osv selv om de var født og oppvokst i eksil.
Konkret spørsmål.
Vis hele sitatet...
Kor er det du vil med denne spørsmåls/argumentasjonslinja? Kva er det du vil ha fram?

Resten av innlegget ditt er den stadige skivebommen din. Israel har lov til å forsvare seg med dei midla dei har tilgjengeleg; palestinarar har ikkje det.

Det er seriøst ikkje interessant å høyre deg repetere det.