View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kanskje, men studering handler jo ikke bare om å holde ut lengst mulig, lese flest sider.
Man skal huske og forstå også.

I tillegg bør man spise og sove + sosialisere, ta inn lærdom sammen med andre.
Vanskelig å balansere alt dette. Og hvis man er dårlig til å studere i utgangspunktet
har jeg vanskelig for å tro at dette hjelper noe særlig.

Er man uvandt med amfetamin blir virkningen fort overveldende, er man vandt med bruken
blir man fort fristet til å ta for mye.
Vis hele sitatet...


Spot on! Sentralstimulerende I forbindelse med studier virker som regel kun på noen få og da må du være forsiktig med doseringa og tima det riktig for at du både skal klare å holde fokus samt skrive en tekst som ikke er digresjon-galore eller som på andre måter aldri kommer til poenget. Det var en anonym her inne som så treffende sa "du kommer i gang, men det er det". Mye sant i det ass, jeg skjønte etter første forsøk at selvom teksten jeg skrev oppfylte kravene var den full av unødvendigheter og det er også den klare meldinga fra absolutt alle jeg kjenner som faktisk brukte det til det formål å få gode karakterer på eksamen. I ettertid så har alle av dem bedyret at de skrev en rotete tekst, glemte alt de hadde lært på stims over tid osv.

Joda, noen klarer å bruke det som studiedrug en stund men det går fort over i stuk, og det er ikke all den stukinga som merkes der og da heller.