View Single Post
Xgeir's Avatar
Trådstarter
355
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Det er en betydelig gruppe med Nordmenn som kan miste jobb og selv karriere av å få inkassokrav imot seg (selv hvis de opplyser om det som de er pålagt, og selv om kravet er omstridt), så å si det har ingen konsekvens er i beste fall ønsketenkning.

Men ja, det er fint lite noen kan gjøre med en aktør som sender et krav til to forskjellige inkassoselskaper. Det at du i det hele tatt tror dette kan straffes på noen måte sier litt om hvor bitter du er og hvor adskilt fra virkeligheten du er. Hvis den du har hjulpet ikke selv klarer å håndtere et inkassokrav, uansett kompleksitet, så trenger denne personen vergemål.
Vis hele sitatet...
Hvor vil du med dette? Helt motsatt av det Dough skriver og et aldri så lite negativ personkarakteristikk. Slik jeg leser og tolker innlegget ditt så mener du altså at en aktør med et krav alltid har rett, uansett?

Og at du synes å vite at jeg er bitter og adskilt fra virkeligheten basert på denne ene tråden - lurer på om du selv jobber i bransjen? jeg synes å kjenne igjen virkemidlene.

Om det er slik som du antyder - da er det jo meget enkelt å tjene seg styrtrik, bare start opp et selskap og begynne å pøse ut betalingskrav i vilden sky, det får jo ingen konsekvenser uansett. De som mottar kravet er uansett den som har problemet.