View Single Post
Sitat av Knask Vis innlegg
Kunne du ikke bare holdt deg til resten av innlegget ditt istedenfor å åpne opp med å insinuere innvandrerfiendtlighet for å score brownie points?
Demografi spiller selvsagt en stor rolle når man skal sammenligne bydelene mot hverandre.
Vis hele sitatet...
Brownie points, det var et nytt konsept for meg. Altså, jeg ser at innlegget ditt er kjemisk rensa for eksplisitte rasistiske antakelser. De er ikke der, og du har aldri ytra deg spesielt rasistisk om noe så vidt jeg kan huske, så det er ingen grunn til å insinuere at du har slike baktanker.

På den annen side har du sett ganske mange rasismedebatter og du er imponerende dyktig til å gjennomskue underliggende motivasjoner og skjulte baktanker hos folk. Når altrighttrollene vil piske i gang en flamefest så har de noen standardstrategier de tyr til. En av de vanligste er å fremme en masse påstander (enten ekte fakta, eller humbug presentert som fakta), påstander som veldig naturlig leder opp mot en en ubehagelig konklusjon - innvandre er farlige, kvinner er dumme, transpersoner er gale - du vet hva jeg mener. Så fremmer de ikke den anklagen selv, de bare stiller åpne spørsmål som tilsynelatende uunngåelig må besvares med den ønskede konklusjonen, og overlater det til andre å tegne streker mellom prikkene. De som har vært i slike debatter før gir trollene pepper for å piske i gang et debattforsurende bikkjeslagsmål, trollene trekker seg tilbake med å si at de bare stilte et ærlig spørsmål og at antirasistene er hårsåre og urimelige som ikke tåler åpen debatt om noe. De som ikke har vært ute en vinternatt før tenker at det trollet skrev innledningsvis var ganske uskyldig og at det faktisk er slik at meningsmotstanderne er ustabile og sarte - hvilket selvsagt var hele poenget med øvelsen. Det kalles en hundefløyte.

Jeg vet at du vet alt dette. Og ved gjennomlesning, så tror jeg du ser hvorfor innlegget ditt trigga den sensoren hos xasma. Jeg tror ikke at det var dette du forsøkte deg på: Jeg har som sagt ingen grunn til å tro at du har spesielt uspiselige meninger på området, manipulasjon er ikke din stil og hadde du gjort noe slikt hadde du vært langt mer elegant i utførelsen. Jeg tolker det som en brainfart: Du så et mønster, og du glemte det åpenbare overlappet mot fattigdom. Og der har du svaret ditt: Lav inntekt = mer smitte.

Xasma kunne kanskje spart seg den kommentaren, men så ble du ikke akkurat hudfletta heller, da. La oss ikke la dette skjære helt av sted.
Sist endret av Myoxocephalus; 20. mars 2021 kl. 15:53.