View Single Post
Sitat av funksjon Vis innlegg
Som du sannsynligvis allerede eier, i motsetning til et mekanisk ur i 2020. De fungerer også relativt bra som telefon, kamera, kart med gps og kompass, medieavspiller og en haug andre ting. Lag en tråd om klokker hvis det er så fantastisk spennende, det var tydeligvis en innertier av et eksempel på en fasett av senkapitalisme når refleksjonen stopper ved unødvendige luksusprodukter midt i skogen uten å se ett eneste tre. Har skjønt at du er fornøyd med klokka di og den er kanskje en integrert del av identiteten din, for å spore litt tilbake på temaet? Jeg søker innsikt angående årsaker, ikke symptomer, om det henger på greip.



Forbruk, som du er inne på i ditt innlegg. Og framtid. Vårt forhold til døde gjenstander og disponering av tid. Hang med til delen om selvmord. Vi bør finne en slags balanse på sikt, og vi nordmenn vil fungere dårlig som en global mal. Hva tenker du fremover, etter deg selv, større forskjeller mellom fattig og rik via arv og den sterkestes rett, som i dag? Fortsatt konsum og velferdsøkning som vesten har hatt siden krigen? Ting og vår tilstand kommer til å forandre seg radikalt i de neste hundre årene og det er alt jeg vil spekulere i her.
Vis hele sitatet...
Altså, sånn småseriøst, jeg er enig med deg, men jeg har tatt denne dansen med meg selv og noen utvalgte få før.

Kapitalismen er her for å bli, alt må øke, konsum, salg og folketall.. Det er trist, indeed. Har du et alternativ? Skal vi nekte mennesker å få barn? Skal vi slutte å fange reker til de som vil ha det på loffskiva stappfull av majones?

Hvordan skulle vi kunne overholdt dette, diktatur? Så vi kan bare få 1 barn, de fattige selger sine barn til de med penger som vil ha 2, nei sorry ass, jeg ser ingen utvei.

Og igjen, hvorfor? Hva er viktig for deg? 10 år med å gjøre som man vil eller 100.000 år med restriksjoner og elendighet før en asteroide eller sola slukker og tar knekken på oss..

Jeg skulle gjerne ønske vi alle kunne funnet en felles forståelse, men hey, pipedreams.