View Single Post
Sitat av funksjon Vis innlegg

Hvilken eiendel betyr mest for deg? Hvor ofte kjøper du nye ting? Hvor mange ting eier du ift. de rundt deg? Sjekker du om det finnes låne- eller leiemuligheter før handel? Reparerer du greier når det lar seg gjøre? Hvordan tror du det blir i fremtiden?

Takk på forhånd for svar!
Vis hele sitatet...
Hmmm, vanskelig spørsmål egentlig... Mange ting å ta tak i, men får vel prøve å starte en plass.

Når det kommer til hvilken eiendel som betyr mest for meg må det være huset og bilen, det er huset som holder meg, kona og kidsa varme, det er der vi lager mat så magene våre er mette og det er det som gjør at vi kommer oss til butikken, barnehage og på besøk til farmor.

Jeg kjøper nye ting hele tiden, nye dekk, nye takplater, nye takstein og nye bleier. Og du nevnte hobby, jeg har sikkert brukt greit over 20k på brygge utstyrt.

Jeg drikker øl så jeg brygger det selv, ligger rundt 12 kroner literen, jeg vaper så jeg blander selv, har skjegg så blander oljer selv. Håret er enda inntakt så jeg klipper mitt eget hår.

I forhold til de rundt meg eier jeg akkurat nok til at det går rundt, jeg er også definert som fattig i dette landet, men det går rundt. Samtidig så har jeg eiendeler som de færreste har.

Nei jeg prøver å leie så lite som mulig, det er sjeldent lønnsomt, da er det nesten bedre å betale en sum, bruke det og evt leie det bort eller selge om jeg ikke trenger det lengre.

Jeg fikser så mye som mine egenskaper tillater, pusse opp huset, fikse bilen, og bygge sandkasse av gamle terrassebord. Bytte avløpsrør, nei der får det komme noen som har peiling.

Det jeg lurer mest på dog, du heier på naturen, hva legger du i det? Tror du vår art er i stand til å finne en middelvei hvor vi gjør liten nok skade på planeten til at vi kan leve sammen?

Nei det toget har gått, vi er så mange at noen må ha lite for at resten skal ha nok, jeg har null tro på at vi går inn i en felles forståelse hvor vi får færre barn for å tilpasse oss planeten.

Og dessuten, hva er hele greia med at livet er så viktig å bevare? Jeg syns alle skal gjøre sin greie, leve sitt liv, prøve å ikke fucke andre over, men ellers drite i hva andre syns.

Liker man gullkraner, dyre biler og bling så kjør på, vil man bo i en jordgamme og sette snarer for harer så flott det. Fiske og puste inn den friske luften, sug inn. Bo i en toppleilighet, kjøpe brød på bakeriet, bytte bil hvert 3. år, ja så kjør på...

Det kunne jo hende, hvis man heier på naturen, at det beste er å bare lære seg en skill. Nemlig det å lære seg å knytte en løkke å ta dingledansen.

Så jeg spør igjen, hva er det du ønsker å diskutere i denne tråden?
Sist endret av Kloakk; 15. mars 2021 kl. 23:38.